КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
«У ГОСТІ ДО МАЛЕНЬКОГО ПРИНЦА»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНО-ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна
ОСВІТНІ
ЗАВДАННЯ: формувати
елементарні уявлення про Космос, про засоби його дослідження. Учити
пристосовуватись до незвичних вимог, використовувати початкові логічні прийоми,
пов’язані з формуванням елементарних математичних понять (склад числа 8 з двох
менших чисел, зворотна лічба від 10 до 1). Формувати початкові уміння читання
слів простої структури, вправляти у складанні слів з окремих складів. Розвивати
пізнавальні та конструктивні здібності дитини, творчу ініціативу, уяву та
фантазію, логічне та креативне мислення, соціальні емоції (співрадість, бажання
допомогти товаришу), здатність аналізувати, робити умовиводи, узагальнення,
висувати припущення, обґрунтовувати власну думку, використовувати наявні знання
у різних життєвих ситуаціях. Розширювати досвід пізнання дитиною навколишнього
світу, збагачувати теоретичний досвід дитини. Виховувати потребу в нових
враженнях, базові якості особистості (самостійність, розсудливість,
спостережливість), допитливість та доброзичливість.
МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: прийом ТРВЗ «мозковий штурм»,
інтерактивний метод «інтерв’ю», інтелектуальна гра, конструювання, дидактичні
ігри.
ОБЛАДНАННЯ: силует ракети, лист та запрошення від
Маленького принца, аудіо диск, магнітофон, заготівки для виготовлення
зображення Землі, конструкторська гра «Ракета», розвивальна гра «На галявині
розумних квіточок», дидактична гра «Збери слово», дрібні квіточки для
прикрашання, таблички для читання, мікрофон, слова психогімнастики та
фізкультхвилинки, вірш, сюжетні ілюстрації, імітація планети з тканини, паперові
кола для букетів.
ПОПЕРЕДНЯ
РОБОТА: читання казки
про дружну сімейку; заучування слів психогімнастики , фізкультхвилинки та
вірша; читання художньої та енциклопедичної літератури до теми заняття;
знайомство з глобусом.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Базова програма розвитку дитини
дошкільного віку «Я у Світі» / М-во освіти і науки України, Акад. Пед. наук
України; наук. ред. та упоряд. О. Л. Кононко. – К. : Світич, 2008. -- 430с.
2. Гавриш Н. Як ми виховуємо творчу
особистість. Використання тематичного
планування (продовження) // Палітра педагога. – 2000. -- № 4. – с.3 – 7.
3. Ігнатьєва С.А.. Мовленнєвий розвиток. Старша
група – Х.: Вид. «Ранок», 2009, стор. 116 –117.
4. Інтерактивне навчання. Методичний посібник,
випуск 8 // Початкова освіта. – 2006. -- № 44.
5. Програма розвитку дітей старшого дошкільного
віку «Впевнений старт» // Палітра педагога. – 2010. -- № 6. – с. 4 – 25.
6. Старченко В. Людина і Космос : що розповідати
дітям // Палітра педагога. – 2009. - № 2. – с. 6 - 8
7. Страунинг А. М. Программа по ТРИЗ – РТВ для детей дошкольного возраста.
«Росток», 2 том: Учебно-методическое пособие. – Обнинск: Изд. «Принтер», 2000.
– 264с.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Проведення психогімнастики: Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку, маленькі дубки!
Я вас вітаю, і я вас люблю!
Ми живемо всі в одному краю!
Показ запрошення від
Маленького принца:
Вихователь: Діти, подивіться, це запрошення надійшло
сьогодні до нашого дитячого садка. Тому я хочу розповісти вам одну історію:
«Жив та був Маленький принц. Він жив на планеті, яка була трішки більша за
нього самого, й йому дуже не вистачало друга... І от одного разу він вирішив
завітати на нашу планету. Тут він познайомився з письменником, який про нього
написав книгу, яку ви обов’язково з часом прочитайте. А повернувшись на свою
планету Маленький принц залишив запрошення. Ось воно.»
Вихователь читає запрошення: «Якщо ти ще дитина, як і я, і хочеш
знайти нового друга, запрошую тебе на свою планету. Дуже чекаю. Маленький принц.»
Вихователь:Чи бажаєте ви прийняти запрошення
Маленького принца і вирушити у подорож?
- Як ви вважаєте, чому
Маленький принц запросив дітей а не дорослих?(відповіді дітей)
- Як називаються люди, які
літають у Космос?
- Чи готові ви стати
маленькими космонавтами?
- Давайте перевіримо! Тож вам
необхідно, як справжнім космонавтам пройти космічну підготовку та випробування.
Чи готові ви до них?
І випробування «Розумні
космонавти»
Вихователь: Перед відльотом у
Космос у космонавтів відбувається прес-конференція, на якій задаються
запитання, а космонавти повинні дати на них чіткі відповіді.
Інтелектуальна гра
«Прес-конференція»
n
Що
входить до складу Сонячної системи? (Сонце,
планети та їхні супутники)
n
Скільки
планет обертається навколо Сонця? (дев’ять)
n
Пригадайте
казку про дружну сімейку. Як звати найшвидшого синочка Сонця? (Меркурій) Чому?
n
А
найпрекраснішу її доньку? (Венера)
Чому?
n
Найдобрішу
доньку? (Земля) Чому?
n
Найбільшого
синка? (Юпітер)
n
Найсумнішого
синочка? (Плутон) Чому?
n
Який
синок найвеселіший? (Сатурн) Чому?
n
Яку
планету називають «червоною»? (Марс)
Чому?
n
Які
планети ми ще не назвали? (Уран, Нептун)
Молодці!
Вихователь: Випробування
продовжується. Візьміть таблички зі словами, тихо прочитайте їх, а вголос
скажіть тільки знайдені вами «космічні слова». Молодці! Перше випробування
пройдено!
ІІ випробування «Мозковий
штурм «Як удосконалити ракету»»
n
Який
транспорт знадобиться нам для подорожі у Космосі?
n
Ми
летимо на невідому планету. Як нам удосконалити зореліт, якщо на цій планеті
буде такий твердий ґрунт, як асфальт або пісок? Які деталі іншого транспорту
знадобляться? Чому?
n
А
якщо ґрунт буде вологий, болотяний? Чому?
n
А
якщо зовсім не буде ґрунту, а вся планета буде вкрита водою? Що допоможе
триматися на одному місті?
n А
якщо ми не зможемо зовсім на ній приземлитися, а роздивитись буде цікаво і
летіти приведеться на одній висоті?
Вихователь: Тож давайте зараз
побудуємо наш зореліт. (колективне
конструювання зорельоту). Молодці! Друге випробування пройдено!
ІІІ випробування
«Невагомість»
Мовленнєва гра «Збери слово»
Вихователь: Найбільше
випробування для космонавтів – це знаходження у невагомості. Спробуйте і ви
попрацювати у невагомості і відремонтувати (скласти) космічні слова.(діти читають створені слова)
ІV випробування «Кмітливі космонавти»
Вихователь: Кого космонавти
можуть зустріти у Космосі? Якими вони повинні бути?
- Як можна гостям з інших
планет, мови яких ми не знаємо, розповісти, що ми з планети Земля?
- Давайте створимо
«фотографію» нашої планети, щоб Маленький принц зрозумів, хто завітав до нього.
- Яку геометричну фігуру треба обрати для
зображення нашої планети?
- Якого кольору найбільше на
нашій планеті, якщо дивитись з Космосу? Що він означає? У вигляді чого на нашій
планеті є вода?
- Які кольори ще треба додати?
Що вони будуть означати? (створення
моделі Землі)
- Чому говорять, що наша Земля
складається з клаптиків? Чим є ці клаптики на нашій планеті?
- Як ви вважаєте, чи ви вже
готові до старту зорельоту?
Фізкультхвилинка
«Космонавти» (діти виконують відповідні імітаційні рухи)
1 вправа – одягаємо скафандр.
2 вправа – одягаємо шолом.
3 вправа – затягуємо пояси.
4 вправа – заводимо двигун.
Ти лети-лети, ракето,
До далекої планети,
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Нумо, в мандри вирушати!
Ти зі мною – я з тобою,
І не будемо сумувати.
Вихователь: Як треба рахувати,
щоб стартував зореліт? (лічать зворотною
лічбою від10 до 1)
Переліт під музичний
супровід. Приземлення.
Вихователь: Ось ми й потрапили
на планету Маленького принца. Але його чомусь не видно. Діти, подивіться, це
лист від Маленького принца для нас.
Вихователь читає листа: «Мої нові друзі! Вітаю вас на своїй
планеті. Я тимчасово відсутній, бо вирішив здійснити невеличку подорож на
сусідні планети. Але, все одно, запрошую вас познайомитись з моєю рідною
домівкою. На моїй планеті завжди ростуть прості скромні квіти – у них мало
пелюсток, вони займають зовсім мало місця і нікого не турбують. Вони
розкриваються вранці в траві, а ввечері в’януть. Але є у них одна особливість –
їхня незвичайна чутливість. Вони ніби читають думки і відображують спогади про
рідну домівку. Сподіваюсь, що вам сподобаються мої квіти. А на згадку про мене
й мою планету я залишаю вам фотографію.
До зустрічі. Ваш новий друг Маленький принц»
Вихователь: Тож давайте уважно
роздивимось квіти на планеті Маленького принца. Що ви на них побачили?
Спробуємо з цих квітів створити тематичні букети.
Розвивальна гра «На галявині
розумних квіточок» (закріплення узагальнюючих понять)
Діти залишають «фотографію»
Землі.
Вихователь: Діти, поки ми
знайомились з новою планетою, в нашому зорельоті відбувся збій в програмі. Вхід
закодовано. Кодом є число 8. Може нам допоможуть розумні квіточки. Подивіться,
чи є на них така цифра. Який вихід пропонуєте ви?
Складання числа 8 з двох
менших чисел з використанням квіточок з цифрами.
Діти сідають до зорельоту й
промовляють:
Ти лети-лети, ракето,
До далекої планети,
Раз, два, три, чотири, п’ять!
Нумо, в мандри вирушати!
Ти зі мною – я з тобою,
І не будемо сумувати.
10, 9, 8,7,6,5,4,3,2,1 –
старт!
Повернення до дому (під музичний супровід).
Вихователь: Чи сподобалось вам
на планеті Маленького принца?
-- Що незвичайного ви на ній
побачили?
-- Як ви вважаєте, чим можна
доповнити зображення планети Маленького принца, щоб її особливість стала
зрозумілою для інших?
Діти доповнюють зображення
планети дрібними квіточками.
Рефлексія. Гра «Інтерв’ю»
Вихователь:У справжніх космонавтів після приземлення
журналісти завжди беруть інтерв’ю. Тож і ми його поведемо.
n
В
якій подорожі побували?
n
Як
готувалися до неї?
n
Що
побачили незвичайного на планеті?
n
Які перешкоди
подолали?
n
Що
запам’яталось найбільше?
Публікація в журналі БВДС http://natalikonovalova.blogspot.com/2016/10/malenkiy-princ-2013.html
Немає коментарів:
Дописати коментар