3 вересня 2016 р.

ПРОЕКТ: «ЛІТАЮЧІ КВІТИ»


ХІД  ПРОЕКТУ : «ЛІТАЮЧІ КВІТИ»

Підготувала вихователь 
дошкільного навчального закладу №9 «Десняночка»
м. Шостка Коновалова Наталія Валеріївна

АКТУАЛЬНІСТЬ: існування метелика на Землі є простим дивом природи. Поява перших метеликів навесні завжди захоплює та причаровує дорослих, а особливо дітей. Але у дітей-дошкільнят ще не сформовані цілісні уявлення про життя цієї комахи, тому виникає безліч запитань щодо цього. Також спостерігається не завжди екологічно-доцільна поведінка по відношенню до метеликів та інших комах, має місце категоричність суджень про користь та шкідливість їх. Привабливість об’єктів, недостатність знань та велика цікавість до життя метеликів наштовхнуло до розробки та проведення проекту відповідно до лексичної теми «Комахи».

МЕТА ПРОЕКТУ: розширити уявлення дітей про світ комах, зокрема метеликів. Вчити дітей аналізувати знання, які були отримані самостійно та за допомогою дорослих, обирати головне та робити висновки. Виховувати  екологічно-доцільну поведінку в природі.

ЗАВДАННЯ: 
1. Збагачувати теоретичний та практичний досвід дитини. 
2. Надати можливість самовизначитися та виявити творчу ініціативу. 
3.Розширювати досвід пізнання дитиною навколишнього світу. 
4.Ознайомити  дітей з будовою метелика, особливостями органів чуття, зору, нюху та способом живлення.
5.  Дати уявлення про метаморфоз метеликів.
6. Дати уявлення що метелик є лусочкокрилою комахою і з’явився та розвивався разом з появою перших квіткових рослин.
7. Розширити знання дітей про способи зимівлі метеликів нашої  країни.
8. Ознайомити дітей зі способами маскування метеликів та гусені.
9. Познайомити з метеликом, який занесений до Червоної книги України.
10. Уточнити знання дітей про цінність кожного об’єкта для природи.
11. Ознайомити дітей з використанням метелика – тутового шовкопряда людиною.
12. Ознайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання – монотипією.

ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ:
1. за домінуючим методом: інформаційно-творчий
2. зміст проекту: дитина та природа
3. за характером участі дитини в проекті: дитина є співучасником від зародження задуму до отримання результату.
4.  за характером контактів: здійснюється в середині однієї вікової групи
5.  за кількістю учасників: є фронтальним
6.  за характером тривалості: середньої тривалості.

І ДЕНЬ. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП.
«Давайте познайомимось: я – метелик»
Ранок
Пізнавальний розвиток. Спостереження за метеликом 
(створення мотивації)
Мета: розвивати пізнавальний інтерес до світу комах рідного краю, дати завдання дітям спостерігати, які комахи раніше прокинулися від сплячки. З’ясувати, чому метелики (кропив’янка, павичеве око) рано вилітають? (бо вони зимують в щілинах парканів, під дахами будинків) Запитати дітей, чи знають вони назви побачених метеликів. Нагадати, що ці метелики – окраса нашої природи. 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «День і ніч» 
Емоційно-ціннісний розвиток: організувати розгляд дітьми ілюстрацій та листівок з зображенням метеликів.
Соціально-моральний розвиток. Дидактична гра «Четвертий зайвий»
Мета: Розвивати мислення, пам’ять, уяву, мовлення. Виховувати інтерес та любов до об’єктів природи. Поступово підвести дітей до теми проекту, шляхом виключення понять: тварини ---- комахи ---- метелики. Уточнити знання дітей про ці узагальнюючі поняття. 
Пізнавальний, мовленнєвий  розвиток. Ранковий збір
Мета: Розвивати пізнавальний інтерес, прагнення до активного пізнання природи, дитячу ініціативу при доборі завдань до цього тематичного циклу та створення «дерева цілей», спонукати до отримання нових знань. Виявити рівень знань дітей про життя метеликів на початок тематичного циклу. Визначити пріоритетні напрямки розгортання проекту (що цікавить дітей групи). 
Матеріал: ілюстрації, художнє слово.
Проводиться у формі бесіди
Читання вірша                     Метелик      О. Пчілки
Діти бігають, стрибають,
Далі – весело гукають:
-- Ах, метелик!.. подивіться…
Ось він, ось він метушиться
Та який же гарний, гожий!
Наче квітка, прехороший!
Запитання:
Кого ми побачили сьогодні вранці?
Звідки з’явились метелики?
Чи подобаються вам метелики? Чому?
Якого метелика ви побачили сьогодні?
Чому їх не було взимку?
Що визнаєте про них?
Чи цікаво вам дізнатись нові відомості про них?
Що ви б хотіли дізнатись?
Як це можна зробити?
Будування моделі трьох питань
Що ми знаємо
1.Метелик – це комаха
2. Він літає, у нього є крила, їх чотири, шість лапок, є голова і тулуб, на голові – вусики.
3. Метелики різнокольорові.
4. Ніжки метелику, щоб повзати і відштовхуватись перед польотом.
5. Взимку метеликів немає.
6. Від спійманого метелика залишаються на пальчиках «сліди».
7. Метелики люблять сідати на квіти.
Що ми хочемо дізнатись
1. Як народжується і виростає  метелик?
2. Чому метелики різнокольорові?
3. Навіщо метелику вусики?
4. Що він їсть?
5. Ніжки метелику, щоб повзати чи ще для чогось?
6. Чому на руці залишаються «сліди» від крилець метелика, якщо його спіймати і чи шкідливо це для нього?
7. Чи відлітає метелик у теплі краї?
8. Чи може метелик зимувати у будинку людини?
9. Він корисний чи шкідливий?
Що треба зробити, щоб про це дізнатись
1. Запитати у дорослих
2. Почитати книги і енциклопедії, роздивитись малюнки
3. Поспостерігати за метеликами і комахами
4. Подивитись по телевізору спеціальні передачі, знайти в комп’ютері
Формулювання назви проекту ( «Літаючі квіти»)
Формулювання назви та форми творчого етапу ( показ гри-драматизації для батьків на основі складеної казки про метелика)
Прогулянка І
Пізнавальний, соціально-моральний  розвиток. Спостереження за комахами
Мета: розвивати пізнавальний інтерес до комах рідного краю.  Виховувати бережне відношення до них. Спостерігати за тим, які комахи прилітають до перших весняних рослин. Визначити спільні ознаки в будові, способі руху, живлення. Звернути увагу на користь, яку приносять природі. 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Совонька»
ІІ половина дня
Креативний  розвиток.
Мета: залучити дітей до обговорення символічних зображень та вигляду «дерева цілей» для проведення проекту на тему «Літаючі квіти». Розвивати креативне мислення, творчу ініціативу, вміння вести бесіду, домовлятись між собою.
Художньо-естетичний розвиток. Художня праця 
Мета: Розвивати дрібну моторику, окомір, уяву, творчі здібності. Виховувати інтерес до практичної спільної творчої діяльності з однолітками.  Викликати бажання працювати колективом над спільним проектом. Вчити дітей виготовляти картки з символічними зображеннями для оздоблення  «дерева цілей», застосовуючи технічні прийоми малювання, вирізування та наклеювання. Залучити дітей до створення  «дерева цілей» у вигляді метелика. 
Матеріал: силует метелика з картону формату А 1, картонні картки для виготовлення символічних зображень, акварельні фарби, ножиці, кольоровий папір, картинки, клей.
Мовленнєвий розвиток. Дидактична гра «Хто, що літає» 
Мета: розвивати мовний слух, пам’ять, мислення, уяву, увагу. Виховувати інтерес до оточуючого. Уточнити знання дітей про навколишній світ.
Дидактична гра «Метелику, лети» (на розвиток мовного дихання: дути на паперових метеликів, щоб вони «летіли»)
Прогулянка ІІ
Фізичний розвиток рухлива гра «Спіймай комара»

ІІ ДЕНЬ.ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП.
«Диво поряд з нами»
Ранок 
Пізнавальний розвиток: розгляд ілюстрацій з зображенням метелика
Мета: ознайомити дітей з зовнішнім виглядом, назвами і особливостями життя метеликів (див. додаток).
 Запитання:
Яких метеликів добре знаєте?
Які з цих метеликів здаються найкрасивішими?
Як до них треба ставитися?
Художньо-естетичний розвиток. Дидактична гра «Склади метелика» (розрізні картинки).
Мовленнєвий розвиток. Дидактична гра «Знайди метелика» (складання речень з прийменниками в ігровій ситуації)
Соціально-моральний розвиток
Мета: розвивати вміння вести бесіду, пізнавальний інтерес до світу комах. Виховувати екологічно-доцільну поведінку в природі. Залучити дітей до обговорення питання, чому у країнах Сходу метеликів називають літаючими квітами. (яскраві крила метеликів подібні до пелюсток квіток, метелики часто літають над квітами і схожі на них) Ознайомити з дослідженнями науковців: метелики з’явились з появою перших квіткових рослин і розвивались поряд. 
Емоційно-ціннісний розвиток. Розучування пальчикової гімнастики «Метелик»
Метелик склав крила – схрестити в зап’ястях і притиснути долоні тильними        сторонами одна до одної, випрямивши пальці;
А тепер метелик злітає з квітки – змах крил здійснюється легким різким рухом в зап’ястях.
Заняття І. Інтегроване «Диво поряд з нами»
ПІЗНАВАЛЬНИЙ, МОВЛЕННЄВИЙ, ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ, КРЕАТИВНИЙ, ЕМОЦІЙНО-ЦІННІСНИЙ РОЗВИТОК
Заняття ІІ. Предметне. Художньо-естетичний розвиток.  Музичне 
Розучити танок квітів та комах .
Музично-дидактична гра «Метелики»
Прогулянка І
Пізнавальний розвиток. Спостереження за метеликом та жуком
Мета: Виховувати у дітей пізнавальний інтерес до світу комах рідного краю, спостережливість. Розглянути та порівняти жука та метелика за зовнішнім виглядом, способом пересування. Вчити знаходити  спільне та відмінне у зовнішній будові комах. 
Вихователь під час прогулянки за допомогою сачка ловить по одному представнику жуків та метеликів, саджає у заздалегідь приготований інсектарій та пропонує розглянути та порівняти цих комах. Після проведення спостереження комах випускають.
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики і жабка» 
ІІ половина дня
Фізичний розвиток. Підготовка руки дитини до письма: Метелик (штрихування)
Емоційно-ціннісний розвиток:. Розгляд дитячих книжок.
Мета: розширити кругозір дітей, підтримати інтерес до подальшого проведення проекту, розвивати позитивний емоційний відгук на проведення проекту, виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до метеликів.
Мовленнєвий розвиток.  Дидактична гра «Пізнай за описом» 
(опис метелика пропонує вихователь).
Заучування загадок про метеликів
Пізнавальний розвиток Складання та розв’язання задачі за віршем
Три метелики літають                                                    
І на квіточки сідають.                                                    
Прилетів ось ще один,                                             
Сів на квіточку і він.                                              
Полічимо швидко всі --                             
Цих метеликів прудких
Художньо-естетичний розвиток. Самостійна художня діяльність: «Метелик» 
(матеріал з розвитку дрібної моторики, з готових дрібних елементів, мозаїка, квасоля та інше)
Прогулянка ІІ
Креативний розвиток. Дослідницька діяльність «Чому метелик літає»
Мета:  збагачувати практичний досвід дитини. Виховувати креативність. Заохотити дітей до проведення досліду( запропонувати побігати з вітрильником у формі метелика, для виявлення здібності метелика літати у повітрі). Висновок: будова метелика є пристосуванням до польоту.
Фізичний розвиток. Рухлива гра «День і ніч» 

ІІІ ДЕНЬ. ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЕТАП
«Корисний чи шкідливий»
Ранок 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Совонька»
Пізнавальний розвиток.  Дидактична гра «Порахуй котрий» 
(порядкова лічба у межах 10)
По сторінках Червоної книги України. Розповідь вихователя на тему: «Метелики під охороною». Читання В. Танасійчук «Мертва голова»
Мета: розширити кругозір дітей та підтримати пізнавальний інтерес   до життя метеликів нашої країни. Виховувати бережне відношення до них, екологічно-доцільну поведінку в природі. 
Мовленнєвий розвиток. Заучування вірша Б. Стельмаха «Метелик»
Соціально-моральний розвиток  Моделювання екологічних проблемних ситуацій
Мета: розвивати мислення, мовленнєву активність, уяву. Виховувати розуміння необхідності берегти природу рідного краю, дотримуватись екологічно-доцільної поведінки.
Заняття І.Інтегроване «Корисний чи шкідливий»
ПІЗНАВАЛЬНИЙ, СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНИЙ, МОВЛЕННЄВИЙ, КРЕАТИВНИЙ,ЕМОЦІЙНО-ЦІННІСНИЙ РОЗВИТОК
Заняття ІІ. Предметне. Фізичний розвиток
Розучування комплексу ЗРВ «Метелики»
Рухлива гра «Метелики і жабка»
Прогулянка І
Пізнавальний розвиток. Спостереження за метеликом
Мета: розвивати пізнавальний інтерес до життя метеликів, виховувати спостережливість. Спіймати білана капустяного, посадити в заздалегідь приготований інсектарій. Залучити дітей до збору квітів  для оздоблення інсектарію. Запропонувати залишити метелика для проведення подальших спостережень з метою уточнення знань про нього.
Рухлива гра «Метелики» 
ІІ половина дня
Пізнавальний розвиток. Спостереження за метеликом в інсектарії
Мета: розвивати пізнавальний інтерес до життя метеликів, виховувати спостережливість. За допомогою лупи уточнити знання дітей про зовнішній вигляд ніжок та вусиків метелика, спонукати до проведення дослідницької діяльності.
Дидактична гра «Ланцюжок живлення» 
Мета: формувати екологічно доцільну поведінку в природі. Розширити знання дітей про ланцюжки живлення в живій природі. Продовжувати вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між живою й неживою природою та об’єктами живої природи.
Креативний розвиток. Пошуково-дослідницька діяльність
Мета: збагачувати практичний досвід дитини. Виховувати креативність. Уточнити знання дітей про спосіб живлення метеликів. Провести дослід: чи буде метелик пити солодкий сік з квітки.
Мовленнєвий розвиток: бесіда – роздум «Якби не стало метеликів»
Читання віршів: «Метелик бавиться» А. Німенко , «Не лови метелика» 
В. Коломієць
Художньо-естетичний розвиток. Самостійна художня діяльність: «Метелик»
(виготовлення метеликів з покидькового матеріалу – обгорток цукерок)
Прогулянка ІІ
Фізичний розвиток. Рухлива гра «День і ніч»

IV ДЕНЬ .  РЕПРОДУКТИВНИЙ ЕТАП
«Метелики – невидимки»
Ранок 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «День і ніч» 
Мовленнєвий розвиток. Дидактична гра «Склади із слів речення» 
Мета: розвивати пам’ять, мислення, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати інтерес до мовленнєвої  діяльності. Формувати вміння дітей  складати речення з поданих слів.
Пізнавальний розвиток:ознайомити дітей з народними прикметами про метеликів на тему: «Живі барометри». Заохотити дітей до роботи з дитячою пізнавальною літературою (ж-л «Яблунька», №3,2007, стор. 4 –5, «Літаючі квіти»).
Соціально-моральний розвиток. Читання оповідання О. Іваненко «На добраніч»
Емоційно-ціннісний розвиток. Прочитати вірш «Літаюча квітка». Н.Кир’ян
Заняття І Інтегроване  «Метелики на весняному лузі»
ПІЗНАВАЛЬНИЙ, ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ, КРЕАТИВНИЙ, 
ЕМОЦІЙНО-ЦІННІСНИЙ РОЗВИТОК
Заняття ІІ. Предметне.  Художньо-естетичний розвиток. Музичне
Розучити пісню гусені. 
Музично-дидактична гра «Метелики»
Танок квітів та комах .
Прогулянка І
Фізичний розвиток. Пішохідний перехід до парку 
Пізнавальний розвиток. Спостереження за комахами в парку 
Мета: розширити знання про різновиди метеликів нашої місцевості. Виховувати бережне відношення до всього живого. Уточнити знання про спосіб живлення комах, спонукати дітей до знаходження місць найбільшого скупчення комах в парку. 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики і жабка»
ІІ половина дня
Пізнавальний розвиток. Дидактична гра «Допоможи Червоній Шапочці полічити всіх метеликів на галявині» (ж-л «Яблунька», №4,  2005, стор. 11)
Дидактична гра «Хто правильно піде, той метелика знайде» 
(орієнтування у просторі)
Креативний розвиток. Пошуково-дослідницька діяльність «Хто як захищається»
Мета: за допомогою моделі маскування метелика павичеве око спонукати дітей до виявлення на власному досвіді прихованих від очей людей особливостей живий організмів. Розвивати креативне мислення, творчу ініціативу, уяву, розширити кругозір. Виховувати здатність робити самостійні висновки на основі набутих знань.
Художньо-естетичний розвиток. Самостійна художня діяльність: Метелик на пластині з пластиліну за бажанням дітей.
Мовленнєвий розвиток. Індивідуальна робота: 
повторення вірша Б. Стельмаха «Метелик»
Дидактична гра «Знайди схоже та відмінне»
Прогулянка ІІ
Емоційно-ціннісний розвиток.  Спостереження за випущеним метеликом 
Мета: помилуватися красою літаючого метелика, виховувати бережне відношення до метеликів.
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики»

V ДЕНЬ. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ ЕТАП.
Казка про метелика
Ранок
Пізнавальний розвиток. Спостереження за комахами вранці
Мета: Розвивати спостережливість, пізнавальний інтерес до світу комах рідного краю. Дати дітям завдання: подивитися, чим зайняті комахи вранці. Чи часто їх можна побачити? Спостерігати, коли більше на квітах з’являється комах – вранці чи вдень. Чим вони зайняті? 
Дидактична гра «Будь уважний» (закріплення знань про пару)
Розповідь вихователя на тему: «Чи відлітають на зиму метелики  в теплі краї?»
    «У житті метеликів ще багато таємниць для науковців, адже досліджувати їх дуже важко. Метелики живуть від однієї доби до семи років, залежно від їхнього виду.
   Деякі види метеликів мігрують, тобто перелітають з одної місцевості в іншу, долаючи величезні відстані.
      Чемпіонами мандрівниками є метелики-монархи, які живуть на сході США, а на зиму летять у Мексику, долаючи велику відстань.       
   Метелик олеандровий бражник живе на території нашої країни. Він долітає до берегів Балтійського моря за добу.
     Адмірал, репейниця, бражник мертва голова не залишаються на зимівлю ні у вигляді яєць, ні у вигляді гусені, лялечок чи дорослих комах. Кожної осені відлітають на південь.
  Деякі летять поодинці, інші – більш або менш великими зграями, до яких поступово приєднуються все нові й нові метелики, іноді іншого виду. Метелики притримуються обраного напрямку і не відхиляються далеко в сторону. Якщо на шляху трапляються гори чи високі будівлі, вони їх перелітають, а не облітають. Найчастіше летять над самою землею, лиш іноді піднімаються вище будинків.
  Сезонні міграції метеликів дуже нагадують перельоти птахів. Але є між ними суттєві відмінності. У теплі краї летять всі птахи, які виросли у наших лісах, і дорослі і молодь. У метеликів на зимівлю відлітає тільки молодь. Кожен з таких метеликів тільки раз в житті здійснює таку подорож.»
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Совонька»
Мовленнєвий розвиток. Дидактична гра «Розширимо речення» 
Мета: розвивати мовний слух, пам’ять, мислення, уяву, зв’язне мовлення. Виховувати інтерес до мовленнєво-творчої  діяльності. Вправляти дітей у поступовому розширенню речень за запитаннями вихователя.
Соціально-моральний розвиток: полілог на тему: «Щоб розказав нам метелик, якби вмів говорити?»
Заняття І.Інтегроване «Казка про метелика»
МОВЛЕННЄВИЙ, КРЕАТИВНИЙ, СОЦІАЛЬНО-МОРАЛЬНИЙ, ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ РОЗВИТОК
Заняття ІІ. Предметне. Фізичний розвиток.
Розучування комплексу ЗРВ «Метелики»
Рухлива гра «Метелики і жабка»
Прогулянка І
Пізнавальний розвиток. Спостереження—порівняння за комахами вдень
Мета: розширити  та уточнити знання дітей про світ комах. Виховувати бережне відношення до них. Спонукати дітей до продовження розпочатого вранці спостереження. Продовжувати вчити робити самостійні висновки на основі власних спостережень. 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики і квіти» 
ІІ половина дня
Пізнавальний розвиток. Читання казки В. Сухомлинського «Метелик і квітка» 
Емоційно-ціннісний розвиток. Робота з казкою В. Сухомлинського:
1.Проведення пантоміми «Метелик» (літає, ховається, п’є нектар, сідає)
2. «Читаємо разом» (вихователь читає казку, випускаючи слова, які промовляють діти відповідно до показаної предметної ілюстрації: метелик, квітка, річка, вода, ластівка)
Дидактичні вправи: «Покажи метеликів, у яких по 1, 2, 3, 4, 5…крапочок на крилах»
                                     «Скільки метеликів літає?»
                                     «Склади метеликів з геометричних фігур»
(БВДС. Чарівний світ навколо нас;грудень, №23;2005, стор. 50-51)
Художньо-естетичний розвиток. Самостійна художня діяльність: Метелик із ниток за бажанням
Креативний, мовленнєвий розвиток: розвивати творчу ініціативу, уяву, креативне мислення , мовленнєву активність. Залучити дітей до обговорення можливості проведення гри-драматизації за створеною казкою (мотивація для здійснення презентації проведеного проекту). 
Вихователь читає записану казку, яку створили діти. Діти висувають свої пропозиції щодо доповнення казки піснями, таночком під фонограму, віршами та розподілу ролей дійових осіб.
Прогулянка ІІ
Пізнавальний розвиток. Спостереження за метеликом «лимонниця»
Мета: спостерігати як рухається метелик, куди летить, як сидить після приземлення, розвивати спостережливість, естетичний смак; виховувати бережне відношення до комах.
Фізичний розвиток. Рухлива гра «День і ніч» 

VI ДЕНЬ ТВОРЧИЙ ЕТАП
Презентація проекту
Ранок
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики»
Соціально-моральний розвиток. Робота з ілюстрацією (Фесюкова Л. Б. Комплексні заняття з етики для дітей 4—7 років, 2007, стор. 170—171)
Запитання: -- Для чого дівчинка взяла сачок?
Що вона збирається зробити?
Зустрівши цю дівчинку, що б ви їй порадили: зірвати всі квіти, спіймати всіх метеликів чи сфотографувати цю красу?
Емоційно-ціннісний розвиток. Читання й обговорення оповідання «Метелики» 
Запитання: -- Чому хлопчик так відповів?
Креативний розвиток: полілог: «Про що говорять польові квіти з метеликами?»
Мовленнєвий розвиток: розучити заклички про метелика 
Дидактична гра «Що спочатку, а що потім» 
Мета: розвивати пам’ять, мислення, уяву. Виховувати інтерес до життя метеликів. закріпити знання дітей про метаморфоз у житті метеликів, вчити співвідносити явища метаморфозу з порами року
Пізнавальний розвиток. Дискусія: (після проведення ІІІ варіанта гри)
Чий процес розмноження найбільш тривалий?
Як ви думаєте, чиє потомство частіше гине і чому?
Що ми можемо зробити, щоб процес збагачення природи не зупинявся? 
Господарчо-побутова праця 
Мета: розвивати трудові уміння та навички прикрашання музичної зали для проведення презентації проекту, виховувати працелюбність, колективізм, естетичний смак. Створити піднесений настрій.
Прогулянка І
Пізнавальний розвиток. Спостереження за метеликом «кропив’янкою»
Мета: звернути увагу на появу метелика-кропив’янки. Відмітити красу її крилець, порівняти її з лимонницею за розміром, формою та забарвленням крил. Пояснити дітям, що ці метелики вийшли з лялечок ще восени й перезимували не лялечками, як інші метелики, а дорослими. Виховувати бережне відношення до метеликів, захоплення їх красою.  
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Совонька»
ІІ половина дня
Креативний розвиток. Розвага: Гра-драматизація казки «Як з’явився перший метелик» (презентація проекту)
Мовленнєвий розвиток:бесіда про проведену презентацію
Кому б хотіли ще показати нашу виставу?
Що змінили б? чому?
Соціально-моральний розвиток. Дидактична гра «Екологічні знаки» 
Мета: формувати екологічно доцільну поведінку в природі. Закріпити правила поведінки в живій природі, вчити дітей називати та пояснювати ці правила у вигляді знаків.
Художньо-естетичний розвиток. Самостійна художня діяльність: метелик з паперу (виготовлення площинних зображень з використанням шаблонів)
Прогулянка ІІ
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики і жабка»

VII ДЕНЬ РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ  ЕТАП
«Подорож у зворотному часі»
Ранок
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики і квіти»
Художньо-естетичний розвиток. Дидактична гра «Домалюй, чого не вистачає» (уточнення знань про будову метеликів)
Мовленнєвий розвиток: Вступна бесіда: -- З чого все починалось?
                             -- Хто що запропонував?
                             -- Якими справами ми займались?
                             -- Що цікавого дізнались? 
Соціально-моральний розвиток. Полілог « Чи потрібні метелики? Чи змогли б ми без них?»
Пізнавальний розвиток. Вікторина на тему: «Розкриємо загадки метелика» (командне змагання)
І конкурс:   Дидактична гра «Впізнай метелика за ілюстрацією»
ІІ конкурс:  пригадати вірш про метелика чи загадку
ІІІ конкурс: доповнення народних прикмет
IVконкурс:  Дидактична гра «Хто швидше складе метелика»
V конкурс:  конкурс капітанів «Будь уважним»
                     1. Що краще розвинено у метелика: зір, нюх, слух?
                     1. Метелики хижі, травоїдні чи всеїдні?
                     2. Чи відлітають метелики у теплі краї?
                     2. Чи використовує людина метелика як домашню тварину?
                     3. Чого у метелика порівну?
                     3. Чого у метелика найменше?
VIконкурс:   Метелик корисний чи шкідливий? Доведіть.
VIIконкурс:  Чи вміє метелик захищатися? Доведіть.
VIIIконкурс: Блицьопитування:
                         1) до якої частини живої природи відноситься: рослини чи тварини?
                         2) до якої групи тварин відноситься?
                         3) назвіть головну відмінність комах.
                         4) як пересувається метелик і гусінь?
                         5) коли з’явився метелик?
                         6) що створює візерунок на його крилах?
                         7) ким народжується метелик?
                         8) в яку пору року метеликів не має?
IXконкурс:  Дидактична гра «Склади речення»
X конкурс: розв’яжи головоломку «Як пролетіти метелику до квітки» (логічне мислення і малювання) 
Мовленнєвий розвиток: Заключна бесіда: -- Щоб хотіли повторити? Чому?
-- Кому завдячуємо? 
Прогулянка І
Емоційно-ціннісний розвиток. Спостереження-милування красою літаючих метеликів
Мета: розвивати позитивний емоційний відгук на спостереження, виховувати естетичний смак, любов до природи, бережне відношення до її краси. Помилуватися красою літаючих метеликів. 
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики»
ІІ половина дня
Мовленнєвий розвиток. Дидактична гра «Порахуй склади» 
Мета: закріпити назв метеликів, розвивати мислення, пам'ять, фонематичний слух.
Пізнавальний розвиток. Дидактична гра «Не помились» (лічба і цифри у межах 10).
Креативний розвиток: бесіда на тему: «Чим може пишатись метелик?»
Художньо-естетичний розвиток. Самостійна художня діяльність: малювання на тему: «Метелик на весняному лузі» (за бажанням дітей).
Прогулянка ІІ
Фізичний розвиток. Рухлива гра «Метелики і жабка»



Немає коментарів:

Дописати коментар