9 жовтня 2016 р.

В ПОЛІ, В НЕБІ ТА У МОРІ ПОМІЧНИКІВ У НАС ДОВОЛІ

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ 
«В ПОЛІ, В НЕБІ ТА У МОРІ ПОМІЧНИКІВ У НАС ДОВОЛІ»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНО-ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 Підготувала вихователь 
Коновалова Наталія Валеріївна

ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: розширити та поглибити знання дітей про транспорт: його види, призначення, професії транспортників. Дати знання про те, що будова транспортних засобів залежить від призначення та середовища пересування. Учити групувати транспорт за видами. Вправляти в кількісній лічбі, поповнити словник узагальнюючими словами, активізувати іменниками та числівниками. Формувати інтерес до художніх творів. Розвивати пізнавальну та мовленнєву активність, творчу ініціативу, уяву, креативне, асоціативно-образне та логічне мислення, чуття гумору та рими, дрібну моторику, здатність аналізувати, робити умовиводи, узагальнення,  розширити кругозір; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями, насичувати її життя приємними враженнями,збагачувати теоретичний досвід дитини. Виховувати потребу в нових враженнях, інтерес до світу транспорту, повагу до працівників транспорту, вміння розмірковувати та обґрунтовувати власну думку, відстоювати її. 
ОБЛАДНАННЯ: розвивальні ігри «У світі транспорту», «Розумні пазли «Авто-звір»», іграшковий транспорт, лист-запрошення, картина, вірші, ілюстрації з зображенням професій транспортників, перфокарти, цифри

ХІД ЗАНЯТТЯ
Психогімнастика «Заводні іграшки» ( вихователь пропонує пригадати рух заводної іграшки, уявити себе заводним  паровозиком і зобразити його, поступово уповільнюючи рухи, зупиняючись та завмираючи)
Створення проблеми: діти отримують лист-запрошення до Країни Руху, але потрапити туди вони зможуть, якщо відгадають загадки про її мешканців.

Загадування загадок:
В небі синім путь моя,
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах,
Люди звуть мене… (літак)
Я неначе віз, тільки без коліс.
По воді я їду – не лишаю сліду.
А перевернуся – зразу утоплюся.(човен)
Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину –
Всіх коней обжену,
Куди хочеш побіжу. (автомобіль)
 (до кожної загадки вихователь виставляє відгадку – іграшковий транспорт)
- Яким одним словом можна назвати ці іграшки?(транспорт)
- Правильно, саме так називають мешканців Країни Руху. Та, здається, ми вже потрапили до неї (розгляд картини)
- А який транспорт знаєте ви? ( діти називають засоби транспорту)
- Чи завжди існував транспорт?
- Звідки ж він з’явився? (його створила людина)
- Для чого люди створили транспорт? (міркування дітей)
 
Читання вірша В. Орлова
Ми довго спимо, а машинам не спиться –
І поливальницям, і кранівницям.
Спішать на роботу машини-ремонтниці,
Машини-вантажниці і прибиральниці.
Щоб вулиці стали чистіші та кращі
Не сплять помічниці залізнії наші. 
 - Ви знаєте, що люди створюючи транспорт, зробили його схожим на тварин. Бо люди дуже розумні і спостережливі, а тому помітили, що тварини мають різну будову, тому що існують в різних умовах і пристосовані до них. Та й для людини був потрібен транспорт, який б можна було б використовувати по-різному.
-  А ви розумні та спостережливі? Давайте перевіримо!
Розвивальна гра «Розумні пазли «Авто-звір»» (діти пояснюють свій вибір, коли створюють пазли тварина – транспорт)
- Які пристосування для руху мають вантажівка, легковий автомобіль, поїзд? Що допомагає рухатись літаку та вертольоту? А човнам?
- Який висновок можна зробити? (діти роблять висновок про те, що будова транспорту залежить від середовища пересування)
- Вас зустрічають мешканці Країни Руху (перед дітьми розташована розвивальна гра) , чи зрозуміли ви де вони пересуваються? Розташуйте засоби транспорту за середовищем пересування.
Розвивальна гра «У світі транспорту»
- Тож давайте назвемо транспорт за середовищем пересування.
Поділ транспорту на наземний, повітряний, водний.
- Якого транспорту найбільше: наземного, повітряного чи водного? Як про це дізнатись? (діти рахують засоби кожного виду транспорту)
- Чому найбільше наземного? (людина живе на сущі, суша найбільш освоєна частина планети)
- Чи може транспорт рухатись сам? Хто ним керує? Давайте познайомимось з професіями на транспорті.
Діти розглядають ілюстрації, дають відповіді, вихователь доповнює їхні відповіді.
Фізкультхвилинка «Літак»:
Як я дорослим буду, збудую я літак.
Тоді, на диво людям, літатиму отак:
Над полями, над степами, над річками, над морями,
Високо-високо, скільки бачить око!
Облітаю всі країни та й полину в Україну!
(малята повторюють рядки вірша і рухаються по групі, розставивши руки в сторони – імітують рух літака)
Читання вірша В. Орлова
На дорогах заметіль чи туман осінній –
На посту автомобіль, збоку – смуга синя.
В спеку, дощ чи на морозі – ця машина на дорозі:
За безпекою слідкує, час даремно не марнує.
Машина щодуху мчить туди, де щось горить.
Вогонь шипить і злиться, та він її боїться.
Машини, варто їх гукнуть, на допомогу нам ідуть,
На кажуть: «Неохота!», бо в них така робота.
Показ ілюстрацій. Ознайомлення з поняттям «спеціальний транспорт»
- Щоб мешканці Країни Руху зовсім помирились, давайте складемо про них віршик.
Мовленнєва вправа «Додай слівце»
В цирку їхали ведмеді
На новім… (велосипеді).
Дуже весело мені
Мандрувати у … (човні).
Гарний наш пілот – мастак
Водить добре він … (літак).
Величезні, гарні шини
У вантажної … (машини).
Їздить містом з краю в край
І катає нас … (трамвай).
З мамой, татом – разом всі
Їдем в гості у … (таксі).
- Я думаю, транспорт ми помирили, і навіть, розвеселили. А ви хочете розважитись і розв’язати веселі задачки?
Логічна гра «Веселі задачки»
Якщо діти ви кмітливі,
І тямущості в вас вдосталь,
То задачки жартівливі
Відгадати дуже просто.
  1. Летіли по небу літак та трактор. Хто з них швидше долетить? Чому? (Літак, бо трактор не літає.)
  2. Автобус їде за місто. Що трапиться, якщо він зійде з рейок? (Нічого, автобус не їздить по рейках.)
  3. Пливуть морем пароплав та потяг. Хто першим увійде у порт? (Пароплав, потяг не плаває.)
Вихователь пропонує взяти дітям картки з різною кількістю транспорту (1, 3, 5), порахувати і знайти свою групу за кількістю (підійти до столу з відповідними цифрами).
Мовленнєва вправа «Скажи скільки у тебе?» ( діти складають речення, називаючи засіб транспорту та його вид)
Полілог «Що рухається у транспортних засобах?»
Рефлексія. Повернення до дитсадка. Підсумок:
- Чи сподобалось вам в Країні Руху?
- Які види транспорту ви запам’ятали?
- Уявіть, що весь транспорт зник, що станеться? Чи потрібен транспорт людям?

 
Публікація в журналі БВДС
  











Немає коментарів:

Дописати коментар