КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
«В ПОЛІ, В НЕБІ ТА У МОРІ ПОМІЧНИКІВ У НАС ДОВОЛІ»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНО-ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: розширити та поглибити знання дітей про
транспорт: його види, призначення, професії транспортників. Дати знання про те,
що будова транспортних засобів залежить від призначення та середовища
пересування. Учити групувати транспорт за видами. Вправляти в кількісній лічбі,
поповнити словник узагальнюючими словами, активізувати іменниками та
числівниками. Формувати інтерес до художніх творів. Розвивати пізнавальну та
мовленнєву активність, творчу ініціативу, уяву, креативне, асоціативно-образне
та логічне мислення, чуття гумору та рими, дрібну моторику, здатність
аналізувати, робити умовиводи, узагальнення,
розширити кругозір; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними
емоціями, насичувати її життя приємними враженнями,збагачувати теоретичний
досвід дитини. Виховувати потребу в нових враженнях, інтерес до світу
транспорту, повагу до працівників транспорту, вміння розмірковувати та
обґрунтовувати власну думку, відстоювати її.
ОБЛАДНАННЯ: розвивальні ігри «У світі транспорту», «Розумні
пазли «Авто-звір»», іграшковий транспорт, лист-запрошення, картина, вірші,
ілюстрації з зображенням професій транспортників, перфокарти, цифри
ХІД
ЗАНЯТТЯ
Психогімнастика «Заводні іграшки» ( вихователь пропонує пригадати рух заводної
іграшки, уявити себе заводним
паровозиком і зобразити його, поступово уповільнюючи рухи, зупиняючись
та завмираючи)
Створення проблеми: діти отримують лист-запрошення до Країни
Руху, але потрапити туди вони зможуть, якщо відгадають загадки про її
мешканців.
Загадування
загадок:
В небі
синім путь моя,
Швидше
всіх літаю я.
Маю крила,
хоч не птах,
Люди звуть
мене… (літак)
Я неначе
віз, тільки без коліс.
По воді я
їду – не лишаю сліду.
А
перевернуся – зразу утоплюся.(човен)
Я не їм
вівса, ні сіна,
Дайте
випити бензину –
Всіх коней
обжену,
Куди хочеш побіжу. (автомобіль)
(до кожної загадки вихователь виставляє
відгадку – іграшковий транспорт)
- Яким
одним словом можна назвати ці іграшки?(транспорт)
- Правильно, саме так називають мешканців Країни
Руху. Та, здається, ми вже потрапили до неї (розгляд
картини)
- А який
транспорт знаєте ви? ( діти називають
засоби транспорту)
- Чи
завжди існував транспорт?
- Звідки ж
він з’явився? (його створила людина)
- Для чого
люди створили транспорт? (міркування
дітей)
Читання
вірша В. Орлова
Ми довго
спимо, а машинам не спиться –
І
поливальницям, і кранівницям.
Спішать на
роботу машини-ремонтниці,
Машини-вантажниці
і прибиральниці.
Щоб вулиці
стали чистіші та кращі
Не сплять
помічниці залізнії наші.
- Ви
знаєте, що люди створюючи транспорт, зробили його схожим на тварин. Бо люди
дуже розумні і спостережливі, а тому помітили, що тварини мають різну будову,
тому що існують в різних умовах і пристосовані до них. Та й для людини був
потрібен транспорт, який б можна було б використовувати по-різному.
- А ви розумні та спостережливі? Давайте
перевіримо!
Розвивальна гра «Розумні пазли
«Авто-звір»» (діти пояснюють свій вибір, коли створюють
пазли тварина – транспорт)
- Які пристосування для руху мають вантажівка,
легковий автомобіль, поїзд? Що допомагає рухатись літаку та вертольоту? А
човнам?
- Який висновок можна зробити? (діти роблять
висновок про те, що будова транспорту
залежить від середовища пересування)
- Вас зустрічають мешканці Країни Руху (перед
дітьми розташована розвивальна гра) , чи зрозуміли ви де вони пересуваються?
Розташуйте засоби транспорту за середовищем пересування.
Розвивальна
гра «У світі транспорту»
- Тож
давайте назвемо транспорт за середовищем пересування.
Поділ
транспорту на наземний, повітряний, водний.
- Якого транспорту найбільше: наземного,
повітряного чи водного? Як про це дізнатись? (діти рахують засоби кожного виду транспорту)
- Чому найбільше наземного? (людина живе на сущі, суша найбільш освоєна частина планети)
- Чи може транспорт рухатись сам? Хто ним керує?
Давайте познайомимось з професіями на транспорті.
Діти
розглядають ілюстрації, дають відповіді, вихователь доповнює їхні відповіді.
Фізкультхвилинка
«Літак»:
Як я
дорослим буду, збудую я літак.
Тоді, на
диво людям, літатиму отак:
Над
полями, над степами, над річками, над морями,
Високо-високо,
скільки бачить око!
Облітаю
всі країни та й полину в Україну!
(малята
повторюють рядки вірша і рухаються по групі, розставивши руки в сторони –
імітують рух літака)
Читання
вірша В. Орлова
На дорогах
заметіль чи туман осінній –
На посту
автомобіль, збоку – смуга синя.
В спеку,
дощ чи на морозі – ця машина на дорозі:
За
безпекою слідкує, час даремно не марнує.
Машина щодуху мчить туди, де щось
горить.
Вогонь шипить і злиться, та він її боїться.
Машини,
варто їх гукнуть, на допомогу нам ідуть,
На кажуть:
«Неохота!», бо в них така робота.
Показ
ілюстрацій. Ознайомлення з поняттям «спеціальний транспорт»
- Щоб мешканці Країни Руху зовсім помирились,
давайте складемо про них віршик.
Мовленнєва
вправа «Додай слівце»
В цирку
їхали ведмеді
На новім…
(велосипеді).
Дуже
весело мені
Мандрувати
у … (човні).
Гарний наш
пілот – мастак
Водить
добре він … (літак).
Величезні,
гарні шини
У
вантажної … (машини).
Їздить
містом з краю в край
І катає
нас … (трамвай).
З мамой,
татом – разом всі
Їдем в
гості у … (таксі).
- Я думаю, транспорт ми помирили, і навіть,
розвеселили. А ви хочете розважитись і розв’язати веселі задачки?
Логічна
гра «Веселі задачки»
Якщо діти
ви кмітливі,
І
тямущості в вас вдосталь,
То задачки
жартівливі
Відгадати
дуже просто.
- Летіли по небу літак та трактор. Хто з них швидше долетить? Чому? (Літак, бо трактор не літає.)
- Автобус їде за місто. Що трапиться, якщо він зійде з рейок? (Нічого, автобус не їздить по рейках.)
- Пливуть морем пароплав та потяг. Хто першим увійде у порт? (Пароплав, потяг не плаває.)
Вихователь пропонує взяти дітям картки з різною
кількістю транспорту (1, 3, 5), порахувати і знайти свою групу за кількістю (підійти до столу з відповідними цифрами).
Мовленнєва вправа «Скажи скільки у тебе?» (
діти складають речення, називаючи засіб транспорту та його вид)
Полілог «Що рухається у транспортних
засобах?»
Рефлексія. Повернення до дитсадка. Підсумок:
- Чи сподобалось вам в Країні Руху?
- Які види транспорту ви запам’ятали?
- Уявіть, що весь транспорт зник, що станеться? Чи
потрібен транспорт людям?
Немає коментарів:
Дописати коментар