5 квітня 2017 р.

ХАЙ НЕ СУМУЮТЬ ДІТЕЙ ОЧЕНЯТА

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ 
«ХАЙ НЕ СУМУЮТЬ ДІТЕЙ ОЧЕНЯТА» 
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна

ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: дати поняття, що діти, як і дорослі мають права; ознайомити дітей  з правами  дитини. Закріпити знання про те, що  людина є частиною живої  природи, що всіх людей об’єднує певна потрібність. Закріпити правила екологічної поведінки в природі, вміння впізнавати і називати казки та їх героїв за ілюстраціями. Вдосконалювати  вміння складати картинки з  частин.  Вправляти   в умінні логічно відстоювати свою думку під час полілогу. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, почуття емпатії. Виховувати почуття власної гідності, товариськість, бажання допомагати скривдженим.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації «Права дитини», вірші, іграшки (кішка, собака, їжак), сумка-чарівниця, іграшковий мікрофон, макет телевізору, ілюстрації до казок, дидактична гра «Склади знак».
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: читання казок: «Попелюшка», «Дванадцять місяців», «Морозко», «Червона Шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Колобок», «Зайчикова хатка», бесіда за змістом  казок, розгляд ілюстрацій, розучування слів дійових осіб інсценівки.                            
               
ХІД ЗАНЯТТЯ
 Мотивація: Вихователь: -- Дуже часто ви чуєте від батьків, що повинні бути слухняними, повинні прибирати за собою свої іграшки та речі, допомагати батькам в побуті, піклуватися про найменших членів родини. Це ваші перші обов’язки. Обов’язки є у всіх : і у дорослих, і у дітей. Сьогодні я хочу познайомити вас з вашими правами. Я хочу, щоб ви завжди знали і пам’ятали ваші права. А , щоб вам було легше це зробити, я пропоную вам здійснити уявну подорож.
 –Та перед початком цієї подорожі, я хочу ознайомити вас з вашим першим правом, яке ви отримуєте разом з появою на світ. Вихователь показує ілюстрацію і пояснює право:
 «Всі діти мають право на любов і піклування»
-- Діти, подивіться з’явився чарівний знак. Ми познайомились з вашим першим правом (діти повторюють, запам’ятовують знак, забирають його з собою).
Вихователь читає вірш: Хай не сумують дітей оченята
                                          Хай буде в кожного дім, рідна хата.
                                          Діти ростуть хай здорові і дужі,
                                          І хай дорослі не будуть байдужі.
-- Ось, який вірш написала одна дівчинка Іринка.
-- Для цієї подорожі нам можуть знадобиться деякі речі. Тому візьмемо з собою сумку-чарівницю. Тож вирушаємо.
I зупинка -- зустріч з собакою, кішкою та їжаком.
-- Здається мені тут йде якась розмова. Може послухаємо?
Діти беруть іграшкових тваринок в руки і говорять за них ( інсценівка вірша).
Кішка : Я  гарненька і привітна,
              Мордочку хитреньку маю.
              Найулюбленіша кішка!
              І про це тут кожен знає!
  Собака: Ні найкращий в світі я
                Друг для кожного маля.
                Завжди граюсь я охоче
                В ніс лизну, якщо захочеш.
Вихователь: Хто там плаче у куточку
                    У колюченьку сорочку ?
Їжак : Та це я! Доленька гірка мою:
            Вас он люблять і ласкають,
            А мене не помічають.
Вихователь: Ну то й що, що ти їжак?
                         З нами ти завжди привітний
                         У природі теж помітний,
                         І дорослий, і дитина 
                         І пташина, і тварина,
                         І метелик, і жучок,
                         І маленький їжачок –
                         Всі хто є на білім світі,
                         Мають право бути й жити!
-- Діти, чому їжак вирішив, що він непомітний та непотрібний? Чи потрібні людині дикі тварини? Чому? (людина – частка природи, а в природі немає нічого зайвого, якщо щось зникне, порушиться рівновага в природі) А яку користь приносить їжак? 
-- Ось з’явився новий знак. Він означає, що
«Всі діти є рівні у своїх правах»
Вихователь звертається до тварин: -- Всі ви нам любі, запам’ятай це їжачок, ви всі рівні, тому, ось, тримай яблучко – це тобі гостинець.
Діти повторюють назву знака і забирають його.
II зупинка—зустріч із зайчиком
--Діти, подивіться, зайчик поранив лапку. Що будемо робити? (діти лікують зайчика, дістаючи все необхідне з сумки-чарівниці)
З’являється знак: «Всі діти мають право на медичну допомогу» (діти повторюють назву знака і забирають його).
III зупинка –чарівний мікрофон
Проведення полілогу на тему: «Дорослий і дитина: однакові чи різні».
З’являється знак: «Діти мають право вільно висловлювати свої погляди» (повторюють назву і забирають знак)
--Мабуть, ви вже втомились.
IV зупинка – фізкультурна пауза
З’являється новий знак. Вихователь ознайомлює з правом: «Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля» (закріплення назви знака)

Під слова вірша М. Познанської «Здрастуй сонечко!» діти виконують фізичні вправи
                                   Я всміхаюсь сонечку: здрастуй, золоте!
                                   Я всміхаюсь квітоньці – хай вона цвіте!
                                   Я всміхаюсь дощику: лийся, мов з відра!
                                   Друзям усміхаюся – зичу їм добра!

З’являється новий знак. Вихователь :
-- Ми з вами утворили коло друзів, як на цьому знаку, і означає він: «Діти мають право на вільне спілкування» (закріплюють назву і забирають знак).
V зупинка – телевізор
Діти знаходять знак. Вихователь пояснює, що цей знак означає наступне право: «Діти мають право на інформацію» (закріплення знака)
-- Звідки ви можете дізнатись нову інформацію? (з телевізору, книжок, радіо, комп’ютеру, від дорослих)
-- Може подивимось телевізор?
Дидактична гра «До якої казки ця ілюстрація?» (вихователь виставляє ілюстрації, діти називають назву казки «Попелюшка», «Дванадцять місяців», «Морозко»)
 --До чого примусово залучували мачухи не рідних доньок у цих казках?
Поява знаку: «Жодна дитина не має бути примусово залучена до праці»
Виставлення ілюстрацій до казок: «Червона Шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Колобок».
-- Що зробив вовк з Червоною Шапочкою та козенятами? Чим казки закінчуються? Поява знаку: «Жодна дитина не має бути жертвою насильства або війни».
Розгляд ілюстрації до казки «Зайчикові хатка»
-- Що трапилось з зайчиком? Ознайомлення із знаком: «Жодна дитина не має бути скривджена й зневажена» (закріплення знака, діти забирають всі нові знаки)
Повернення до дитячого садка. Ознайомлення зі знаком: «Всі діти мають право на освіту»
-- Свої перші знання ви здобуваєте у дитячому садку, це ваша перша освіта. Тож про, що ви сьогодні дізнавались? Давайте пригадаємо права, які ви маєте і про які вже знаєте. Це нам допоможе зробити гра «Склади знак» (діти складають розрізні картинки з зображенням знаків про права дитини і називають право за знаком ).У однієї дитини новий знак: «Всі діти мають право на повноцінне  харчування» (вихователь пропонує дітям самостійно пояснити новий знак) 
Підсумок.
--Що найбільше вам сподобалось та запам’яталось в нашій подорожі?
-- Ой, подивіться, до нас сорока залетіла, давайте її послухаємо. Вихователь від імені сороки читає вірш: Я про всі новини знаю,
                                            Бо усюди я літаю.
                                            Про права дитячі знаю,
                                            Всім про них розповідаю.
                               Ніхто не посміє вам шкоди завдати,
                               Образити вас і від мами забрати,
                                Ви можете всім за бажанням займатись
                                Читати, писати, і весело гратись.
                                               Якщо біль вас потурбує
                                               Лікар вчасно полікує
                                               Немов добрий Айболить
                                               Він зарадить, де болить.
                                  А зголодніє маленька дитина,
                                  Знову турбується чуйна родина,
                                  Смачна та корисна їжа готова
                                  Дитинка маленька буде здорова!
-- А це вам від мене гостинець (сорока пригощає дітей).

Немає коментарів:

Дописати коментар