КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
«ХАЙ НЕ СУМУЮТЬ ДІТЕЙ ОЧЕНЯТА»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна
Коновалова Наталія Валеріївна
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: дати поняття, що діти, як і дорослі мають права; ознайомити дітей з правами дитини. Закріпити знання про те, що людина є частиною живої природи, що всіх людей об’єднує певна потрібність. Закріпити правила екологічної поведінки в природі, вміння впізнавати і називати казки та їх героїв за ілюстраціями. Вдосконалювати вміння складати картинки з частин. Вправляти в умінні логічно відстоювати свою думку під час полілогу. Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, мислення, почуття емпатії. Виховувати почуття власної гідності, товариськість, бажання допомагати скривдженим.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації «Права дитини», вірші, іграшки (кішка, собака, їжак), сумка-чарівниця, іграшковий мікрофон, макет телевізору, ілюстрації до казок, дидактична гра «Склади знак».
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: читання казок: «Попелюшка», «Дванадцять місяців», «Морозко», «Червона Шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Колобок», «Зайчикова хатка», бесіда за змістом казок, розгляд ілюстрацій, розучування слів дійових осіб інсценівки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Мотивація: Вихователь: -- Дуже часто ви чуєте від батьків, що повинні бути слухняними, повинні прибирати за собою свої іграшки та речі, допомагати батькам в побуті, піклуватися про найменших членів родини. Це ваші перші обов’язки. Обов’язки є у всіх : і у дорослих, і у дітей. Сьогодні я хочу познайомити вас з вашими правами. Я хочу, щоб ви завжди знали і пам’ятали ваші права. А , щоб вам було легше це зробити, я пропоную вам здійснити уявну подорож.
–Та перед початком цієї подорожі, я хочу ознайомити вас з вашим першим правом, яке ви отримуєте разом з появою на світ. Вихователь показує ілюстрацію і пояснює право:
«Всі діти мають право на любов і піклування»
-- Діти, подивіться з’явився чарівний знак. Ми познайомились з вашим першим правом (діти повторюють, запам’ятовують знак, забирають його з собою).
Вихователь читає вірш: Хай не сумують дітей оченята
Хай буде в кожного дім, рідна хата.
Діти ростуть хай здорові і дужі,
І хай дорослі не будуть байдужі.
-- Ось, який вірш написала одна дівчинка Іринка.
-- Для цієї подорожі нам можуть знадобиться деякі речі. Тому візьмемо з собою сумку-чарівницю. Тож вирушаємо.
I зупинка -- зустріч з собакою, кішкою та їжаком.
-- Здається мені тут йде якась розмова. Може послухаємо?
Діти беруть іграшкових тваринок в руки і говорять за них ( інсценівка вірша).
Кішка : Я гарненька і привітна,
Мордочку хитреньку маю.
Найулюбленіша кішка!
І про це тут кожен знає!
Собака: Ні найкращий в світі я
Друг для кожного маля.
Завжди граюсь я охоче
В ніс лизну, якщо захочеш.
Вихователь: Хто там плаче у куточку
У колюченьку сорочку ?
Їжак : Та це я! Доленька гірка мою:
Вас он люблять і ласкають,
А мене не помічають.
Вихователь: Ну то й що, що ти їжак?
З нами ти завжди привітний
У природі теж помітний,
І дорослий, і дитина
І пташина, і тварина,
І метелик, і жучок,
І маленький їжачок –
Всі хто є на білім світі,
Мають право бути й жити!
-- Діти, чому їжак вирішив, що він непомітний та непотрібний? Чи потрібні людині дикі тварини? Чому? (людина – частка природи, а в природі немає нічого зайвого, якщо щось зникне, порушиться рівновага в природі) А яку користь приносить їжак?
-- Ось з’явився новий знак. Він означає, що
«Всі діти є рівні у своїх правах»
Вихователь звертається до тварин: -- Всі ви нам любі, запам’ятай це їжачок, ви всі рівні, тому, ось, тримай яблучко – це тобі гостинець.
Діти повторюють назву знака і забирають його.
II зупинка—зустріч із зайчиком
--Діти, подивіться, зайчик поранив лапку. Що будемо робити? (діти лікують зайчика, дістаючи все необхідне з сумки-чарівниці)
З’являється знак: «Всі діти мають право на медичну допомогу» (діти повторюють назву знака і забирають його).
III зупинка –чарівний мікрофон
Проведення полілогу на тему: «Дорослий і дитина: однакові чи різні».
З’являється знак: «Діти мають право вільно висловлювати свої погляди» (повторюють назву і забирають знак)
--Мабуть, ви вже втомились.
IV зупинка – фізкультурна пауза
З’являється новий знак. Вихователь ознайомлює з правом: «Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля» (закріплення назви знака)
Під слова вірша М. Познанської «Здрастуй сонечко!» діти виконують фізичні вправи
Я всміхаюсь сонечку: здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квітоньці – хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику: лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся – зичу їм добра!
З’являється новий знак. Вихователь :
-- Ми з вами утворили коло друзів, як на цьому знаку, і означає він: «Діти мають право на вільне спілкування» (закріплюють назву і забирають знак).
V зупинка – телевізор
Діти знаходять знак. Вихователь пояснює, що цей знак означає наступне право: «Діти мають право на інформацію» (закріплення знака)
-- Звідки ви можете дізнатись нову інформацію? (з телевізору, книжок, радіо, комп’ютеру, від дорослих)
-- Може подивимось телевізор?
Дидактична гра «До якої казки ця ілюстрація?» (вихователь виставляє ілюстрації, діти називають назву казки «Попелюшка», «Дванадцять місяців», «Морозко»)
--До чого примусово залучували мачухи не рідних доньок у цих казках?
Поява знаку: «Жодна дитина не має бути примусово залучена до праці»
Виставлення ілюстрацій до казок: «Червона Шапочка», «Вовк і семеро козенят», «Колобок».
-- Що зробив вовк з Червоною Шапочкою та козенятами? Чим казки закінчуються? Поява знаку: «Жодна дитина не має бути жертвою насильства або війни».
Розгляд ілюстрації до казки «Зайчикові хатка»
-- Що трапилось з зайчиком? Ознайомлення із знаком: «Жодна дитина не має бути скривджена й зневажена» (закріплення знака, діти забирають всі нові знаки)
Повернення до дитячого садка. Ознайомлення зі знаком: «Всі діти мають право на освіту»
-- Свої перші знання ви здобуваєте у дитячому садку, це ваша перша освіта. Тож про, що ви сьогодні дізнавались? Давайте пригадаємо права, які ви маєте і про які вже знаєте. Це нам допоможе зробити гра «Склади знак» (діти складають розрізні картинки з зображенням знаків про права дитини і називають право за знаком ).У однієї дитини новий знак: «Всі діти мають право на повноцінне харчування» (вихователь пропонує дітям самостійно пояснити новий знак)
Підсумок.
--Що найбільше вам сподобалось та запам’яталось в нашій подорожі?
-- Ой, подивіться, до нас сорока залетіла, давайте її послухаємо. Вихователь від імені сороки читає вірш: Я про всі новини знаю,
Бо усюди я літаю.
Про права дитячі знаю,
Всім про них розповідаю.
Ніхто не посміє вам шкоди завдати,
Образити вас і від мами забрати,
Ви можете всім за бажанням займатись
Читати, писати, і весело гратись.
Якщо біль вас потурбує
Лікар вчасно полікує
Немов добрий Айболить
Він зарадить, де болить.
А зголодніє маленька дитина,
Знову турбується чуйна родина,
Смачна та корисна їжа готова
Дитинка маленька буде здорова!
-- А це вам від мене гостинець (сорока пригощає дітей).
Публікація в журналі БВДС http://natalikonovalova.blogspot.com/2017/04/bibliotekavihovatelyaberezen.html
Немає коментарів:
Дописати коментар