13 жовтня 2017 р.

ОВОЧЕВИЙ КОШИК ДЛЯ ЗАЙЧИКА

КОНСПЕКТ КОМПЛЕКСНОГО ЗАНЯТТЯ
 «ОВОЧЕВИЙ КОШИК ДЛЯ ЗАЙЧИКА»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗПР

Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ЗАВДАННЯ: продовжувати формувати уявлення у дітей про овочі: їх їдять, спеціально вирощують, овочі ростуть на городі. Уточнити та розширити знання малят про особливості трудових дій про догляду та вирощуванню овочевих культур, про знаряддя праці, які використовують для цього. Вправляти у визначенні їстівних частин городини. Розширити кругозір про форму та колір овочів, спосіб їх вживання у їжу. Розвивати мовно-мислительну діяльність, увагу, пізнавальний інтерес до оточуючого, різні види сприймання. Підвести до розуміння, що вживання у їжу овочів є запорукою збереження та зміцнення власного здоров’я. Виховувати  бережне та шанобливе ставлення до результатів сільськогосподарської праці.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: організація та проведення праці в природі на городі групи, проведення спостережень за дозріванням овочів, дидактичних ігор, розгляд ілюстрацій та дидактичних картин.
ОБЛАДНАННЯ: логічна схема «Овочі» на кожну дитину з відповідними зображеннями, фішками та тарілочками, іграшковий зайчик з кошиком, овочі, картинки та ілюстрації, дидактичні ігри, вірші, торбинка, лист.

ХІД ЗАНЯТТЯ
Проведення психогімнастики в колі:
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Створення проблеми: вихователь показує іграшкового Зайчика й кошик.
Розповідає  вірш:
В лісі жив веселий зайчик,
Довговухий пострибайчик.
Ціле літо їв травичку,
Із джерельця пив водичку.
Стала осінь на порозі,
А зайчатко вже в дорозі.
Має кошик він, малята,
Куди овочі зібрати.
Бо не смачна стала травичка
І холодна вже водичка,
Барсучок собі в комору
Овочів назносив гору.
Дуже зайчик засмутився,
Зовсім сірий розгубився.
Хоче повний кошик мати,
Та не знає звідки взяти.
Тож прибіг він в дитсадок
І благає тут діток:
«Допоможіть мені , малята,
Кошик овочів зібрати»
–  Де ж Зайчику потрібно шукати овочі? (на городі)
– Давайте йому допоможемо й вкажемо шлях. Для цього нам знадобиться особлива чарівна карта, яка називається логічна схема. Тож спробуємо розібратись, як вона працює.
Діти розглядають логічну схему «Овочі». Вихователь пропонує обрати серед двох зображень головну картинку «город» й розташувати її у центрі схеми.
–  Чи вірите ви в дива?
–  А бувають дива на городі?
Читання уривків  з вірша О. Журливої «На зеленому городі»
На зеленому городі – ну дива тобі та й годі:
На зеленому городі заблудили ми сьогодні!
Заблудили я й Петрусь,а знайшов нас там дідусь.
Він за руки нас узяв, весь город нам показав:
Ось часник, а он цибулька. Що за горді та сердиті!
Золотими кожушками аж по саму шийку вкриті.
А отут вам хто лежить,причаївся і мовчить?
– Це ж зелений огірок заховався під листок!
–    Гичка вгору, хвостик вниз, ціле літо гарно ріс.
А скажіть, він зветься як? – Ой дідусю, це ж буряк!
– А отут зручненько сіла капустина кругла, біла,
Загорнулась в сто хусток, а корінчик весь промок!
А оце хто причаївся? Бачиш, як зачервонівся!
Є, та ще ж і не один…– Помідором зветься він!
А отам копни раз-другий – і побачиш в глибині
У сіренькому лушпинні картоплиночки рясні.
– А ото що кучеряве? – То морквиця там на славу.
Заховалася вона, бо солодка та смачна.
На зеленому городі – ну дива тобі та й годі!
А щоб більше див було, щоб гарненько все росло, –
Треба вмілі ручки мати, треба добре працювати,
Доглядати день при дні, – стане див тобі й мені.
Під час читання вірша виставляю відповідні зображення овочів.
–  Яким одним словом можна назвати дива, які з’явились на городі?
–  То ж покажіть свій врожай овочів на логічній схемі.
Розташування зображень овочів відповідно до стрілок на схемі: картопля, буряк, морква, цибуля, огірок, помідор, капуста, перець.
Пропозиція: пояснити Зайчику, що таке «овочі»? (доповнюю відповіді дітей: це плоди городніх рослин, які їдять)
– Хто вирощує овочі? Як називаються ці люди? (показ ілюстрації). Введення слова  «городники».
–  Давайте навчимо Зайчика вирощувати овочі. Для цього нам потрібно обрати необхідні інструменти ( на ілюстрації):
Дидактична вправа «Що нам стане у пригоді?» (слова-назви та слова-дії)
– Спробуйте і ви виростити врожай:
Дидактична вправа «Як маленькі огородники» (викладання алгоритму дій на логічній схемі до великої стрілки)
Фізхвилинка
На городі працювали,
Ріпу, моркву виривали.
(діти нахиляються і «висмикують» овочі.)
І в садочку ми бували –
Груші, яблука зривали.
(діти піднімають руки вгору, «зривають» фрукти)
Гарний урожай зібрали,
Всі раділи – танцювали.
(діти утворюють пари та кружляють).
Діти опиняються на чарівному городі. Вихователь читає лист від городників:
« Добрий день, наші гості! Якщо вам потрібні овочі, виконайте кілька справ. За кожну правильно виконану справу буде винагорода – овочами й чарівною торбинкою. Якщо вам підходять такі умови, ставайте до діла. Городники.»
І грядка
–  Овочі тут ще не зібрані, а чи впізнали ви їх за хвостиками? (показ ілюстрації). А чи всі овочі дозрівають у землі? Нам потрібно зібрати врожай у два кошики: в зелений – вершки, а в коричневий – корінці.
Дидактична гра «Два кошики» ( по закінченні гри діти знаходять картоплю та огірок )
ІІ грядка
–  На цій грядці необхідно здогадатись, де які овочі росли за формою.
Дидактична гра «Розташуй за формою» ( діти розташовують відповідні овочі круглої, овальної та трикутної форми. По закінченні гри знаходять моркву  та помідор)
ІІІ грядка
– Городники хочуть перевірити нас чи знаємо ми кольори овочів, а ще ми допоможемо їм зібрати стиглі овочі. Он як їх багато.
Дидактична гра «Збери врожай» (діти беруть  овочі й розташовують відповідно до кольору кошика. По закінченні гри знаходять капусту, буряк та перець).
Діти наповнюють кошик Зайчика овочами. Зайчик дякує дітям. Й вирушає до своєї домівки.  Діти отримують чарівну торбинку й повертаються до дитсадка.
Розгляд картинок з зображенням овочів-кухарів:
–  Про що ви подумали, коли побачили ці картинки?
–  Які страви виготовляють з овочів?
Викладання  страв відповідно до другої великої стрілки на логічній схемі
–  Чим корисні овочі? Для чого людям потрібні вітаміни?
Розгляд картинки «Веселі овочі»
– Діти, а ми ще не заглянули у чарівну торбинку. Цікаво, що у ній?(розглядають зміст торбинки).
–  Городники й для нас приготували винагороду: фішки та картинки для нашої логічної схеми. Як ви думаєте, що вони означають? ( розгляд фішок: кольорові геометричні фігури (позначення кольору та форми овочів)), картинки «земля» та «рослина» позначають «вершки» – «корінці».
 –  Ці картинки ви можете розташувати на стрілочках до овочів на логічній схемі, а фішки на позначках біля овочів після заняття.
Рефлексія.  Підсумок.
    Чи сподобалась вам наша подорож?
    Де ми побували?
    Що нового ви сьогодні дізнались?
    Що сподобалось найбільше?
    Чи хотіли б ще працювати з іншими логічними схемами?
По закінченні заняття діти доповнюють логічну схему фішками та картинками.







2 коментарі:

  1. А стишок про зайчика Ваш собственный? Мне понравился. Могу я его использовать в своей работе?

    ВідповістиВидалити
  2. Так, віршик мій! Будь ласка, використовуйте!

    ВідповістиВидалити