8 лютого 2018 р.

ПОДОРОЖ ДО ПРОСТОКВАШИНО

КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО КОМПЛЕКСНОГО ЗАНЯТТЯ 
«ПОДОРОЖ ДО ПРОСТОКВАШИНО»
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗПР
 ( «Рідна природа», «Розвиваємо мову та мовлення», «Цікава математика»)

Підготувала вихователь 
Коновалова Наталія Валеріївна


ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: ознайомити дітей з поділом свійських тварин за способом користі, яку вони приносять людям. Розширити кругозір про історичне походження свійських тварин. Формувати загальне уявлення дітей про свійських тварин на основі таких ознак: живуть поруч з людиною, дають користь, люди створюють потрібні для їхнього життя умови. Продовжувати вчити дітей користуватися інтелект-картами. Поповнювати словник дітей новими словами-назвами споруд для утримання свійських тварин. Активізувати вживання у словнику слів-назв дитинчат, житла свійських тварин. Вправляти у складанні простих речень. Уточнити знання про цифри та натуральний ряд чисел у межах 6. Розвивати стійкий пізнавальний інтерес до світу свійських тварин рідного краю, мовно-мислительну діяльність, пам’ять, увагу, різні види сприймання. Виховувати турботливе відношення до свійських тварин, бажання прийти на допомогу.
МАТЕРІАЛ ТА ОБЛАДНАННЯ: ноутбук з відеозаписом, текст психогімнастики, запис мелодії пісні «Якби не було зими»,  запис тематичних звуків, «квитки» на поїзд, посилки з відповідним начиненням (конверти до логічної схеми та дидактична гра), логічні схеми, імітація вагону, фотографії героїв мультфільму, кошик з молочними продуктами, лист до дітей.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: проведення дидактичних ігор «Хто що їсть?», «Хто де живе?», «Хто у кого?», «Хто що дає?», розгляд сюжетних та предметних ілюстрацій, перегляд мультфільмів «Троє із Простоквашино», «Канікули у Простоквашино», «Зима у Простоквашино», ведення хороводу під мелодію «Якби не було зими»
ЛІТЕРАТУРА:
1. Базовий компонент дошкільної освіти / Наук. керівник А.М. Богуш, (нова редакція). Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Національна Академія Педагогічних наук України//ж-л «Вихователь-методист дошкільного закладу». 
2. «Віконечко». Програма розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку / за ред. проф. Т. В. Сак. – 2012. – 238с.
3. Мечник Л. А., Волошин О. М., Мечники І. І. Дітям про тварин: Книга для читання з природознавства для учнів 3(2) класу – Тернопіль: Підручники  і посібники, 1997. – 80с.
МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: наочні – перегляд відеозапису на ноутбуці, демонстрація логічних схем та начинення до них, розгляд фотографій героїв мультфільму та кошика з молочними продуктами, показ фізкультхвилинки, обладнання до дидактичної гри;  словесні – створення проблеми,  відгадування загадок, мовна гра, запитання, пояснення вихователя, вказівка, рефлексія; практичні – створення логічної схеми «Свійські тварини», проведення психогімнастики та фізкультхвилинки, дидактична гра, викладання конвертів за цифрами та натуральним рядом чисел, визначення «місця» за квитком у поїзді.
ІННОВАЦІЇ: використання інтелектуальних карт та ІКТ.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Психогімнастика :
– Добрий день вам, діти! –
– Добрий день!
– Добрий день вам, киці!
– Няв, няв, няв!
– Добрий день, корівки!
– Му, му, му!
– Ви такі хороші, я вас обійму!
– Сьогодні хочу познайомити вас з дуже цікавою та древньою історією. Тож сідайте, дивіться та слухайте уважно.
Вихователь відкриває ноутбук, чути звук дзвінка. На екрані з’являється обличчя хлопчика:
– Добрий день? Це Простоквашино? 
Вихователь:
– Добрий день! Це дитячий садок «Десняночка» у місті Шостка.
Хлопчик:
– Привіт, діти! Може ви мене впізнали? Я Дядя Федір. Живу у Простоквашино, разом з Матроскіним та Шариком. Хочу поговорити з ними, але нічого не виходить. А мені дуже потрібно.
Вихователь:
– Вітаємо тебе, Дядя Федір! Що сталося? 
Дядя Федір:
– В мене проблема. Ми ж у Простоквашино вирішили, ще тварин придбати. Мої тато і мама нам допомогли. Вислали посилку, а там інструкція, в картинках,  як про тварин дбати. А Печкін, поки посилку ніс все переплутав. Що тепер робити? Як інструкцію відновити?
Вихователь:
– Може ми спробуємо?  Вирушимо у Простоквашино на допомогу. Так, діти?

Дядя Федір:
– А  у вас вийде? Інструкція повинна бути зрозуміла для всіх. А ще краще, щоб у кожного своя була. 
Вихователь:
– Не хвилюйся. Ми зробимо кожному окрему інструкцію, бо в нас є спеціальне пристосування. Логічна схема називається. Та й про тварин наші діти знають. А про яких тварин йде мова?
Дядя Федір:
– А давайте я вам загадки загадаю. Одразу й перевіримо, які ваші знання. 
Вихователь:
– Діти, ви готові до перевірки? Тож слухайте загадки уважно. 
Дядя Федір загадує загадки: 
Хто з вас цю тварину знає?
Хто скоріше відгадає?
Гладенький бочок, рожевий п’ятачок,
І хвостик – крючок!...  (Свиня)
Здавна людям помогає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
«І-го-го!» – ірже завзято… (кінь)
Як і зайчик, має вушка,
Весь пухнастий, як подушка,
Любить моркву, капустину,
Лагідний, немов дитина… (кріль)
Вихователь:
– Діти, ви здогадались, про кого треба скласти логічну схему? Свиня, кінь, кролик – це які тварини? (Відповідь дітей)
Дядя Федір:
– Я вже майже спокійний й дуже надіюся на вас. Успіхів вам, друзі. До зустрічі.
Лунає голос:
– Увага! Увага! З першої платформи відправляється дуже швидкий поїзд «Шостка – Простоквашино»!
Вихователь:
– Тримайте квитки та займайте місця у вагоні, відповідно до вказаних у квитках. Я візьму логічні схеми і вирушаємо (діти отримують квитки, сідають у «вагон» згідно цифри у своєму квитку). Чути  звук руху. 
Вихователь:
– Ось ми й у Простоквашино. А це мабуть оселя Дяді Федора та його друзів. Але тут нікого немає.
– Подивіться, це – та сама посилка. Дійсно, все переплутано. Давайте швидко приступати до справи, бо нам потрібно ще до дитсадочка повернутись.
– Тут багато конвертів. Гадаю  їх потрібно розібрати  за цифрами й покласти по-порядку (складають конверти)


– Покладіть перед собою логічні схеми. Пам’ятаєте, про кого логічну схему ми будемо складати?
Конверт1. Дидактична вправа «Хто живе на фермі?»
– З якого конверту краще почати? Правильно, під цифрою 1. 
– Що потрібно зробити? Де краще розташувати зображення свійських тварин на схемі? Назвіть їх.

Конверт 2. «Поміркуй»
– Який конверт наступний? Знак «питання» означає, що треба поміркувати  та дати чітку відповідь.
– Де живуть свійські тварини? Хто про них дбає? 
– Що означає дбати про свійських тварин? (годувати, будувати житло, лікувати)
– Де потрібно розташувати ці ілюстрації?
– Зображення фермера розташуйте на великій стрілочці.

Конверт 3. Дидактична вправа «Хто що їсть?»
– Що означає зображення тарілки?
– Потрібно «погодувати» свійських тварин, тобто розташувати зображення їжі у кружечках на стрілках до відповідної тварини.
– Яких тварин за способом харчування серед свійських тварин більше?


Конверт 4. Дидактична вправа «Будинки для тварин»
– Що означає зображення будинку на конверті?
– Доберіть будиночки до свійських тварин та розташуйте їх у квадратика на стрілках. Дайте пояснення, хто де живе.

Мовна гра «Додай слівце»
Собака живе у… .Кішка живе в… .Кролик живе в … .
– А хто живе у хліву?...(відповіді дітей)
– А ще споруда для коней має назву «конюшня», а для корів – «корівник».
– Здається у хатинці стало прохолодно. Пропоную, щоб не змерзнути, затанцювати веселий хоровод «Якби не було зими»

Фізхвилинка під пісню «Якби не було зими»
Звертаю увагу дітей на фотографії господарів:
– Хто це? Ви їх впізнали?
– А це хто такі маленькі? Ким були Матроскін та  Шарик у дитинстві?

– Тож нашу логічну схему треба доповнити зображеннями дитинчат, бо, як правило, у господарство беруть молодих тварин. Може їх зображення у наступному конверті?

Конверт 5. Дидактична вправа «Хто ким був?»
– Розташуйте зображення дитинчат поряд з дорослими тваринами. Назвіть, ким були свійські тварини в дитинстві. 
– Основна частина логічної схеми вже заповнена. Але тут є окрема частина з позначками. Як думаєте, що вони означають?

Конверт 6. Дидактична вправа «Хто що дає?» 
– У цій частині схеми необхідно визначити, що свійські тварини дають людям. 
– Хто дає молоко? М’ясо? Одяг?
– Люди назвали цих тварин годувальниками. А ще є тварини-помічники. 
– Хто вони? Як допомагають людям?
– Здається із завданням ми впорались. Для кожного мешканця цього будинку є своя інструкція по догляду за свійськими тваринами.
– Подивіться, який цікавий куточок пошани ( розглядають кошик Мурки).

– Що в цьому кошику? З чого виготовляють всі ці продукти? Чому корова Мурка дає так багато молока?
– Так, в цій домівці живуть дуже гарні господарі, які добре дбають та люблять своїх менших друзів – свійських тварин. 
– Нам вже час повертатись. Ваші квитки дійсні й на зворотній шлях.
Лунає голос:
– Увага! Увага! З другої платформи відправляється дуже швидкий поїзд «Простоквашино – Шостка»! (діти сідають у «вагон» згідно цифри у своєму квитку) 
Звук руху. Повернення до дитсадка.

Чути звук дзвінка. На екрані з’являється обличчя Дяді Федора:
– Дякую, друзі, за допомогу. Чекайте посилки від мене. До побачення!
Вихователь:
– Здається Дядя Федір і нам посилку надіслав. Ось і вона. Цікаво, що в ній… (відкриває).  Тут пояснення…(читає)
«Чи знаєте ви, друзі, що всі свійські тварини раніше були дикими, потім їх поступово приручила людина. Першою свійською твариною стала собака. Люди приручати маленьких вовченят. Другою твариною, яку приручила людина, стала свиня,  потім були  дикі барани та кози. Пізніше були приручені дикі корови та дикі коні. А останньою свійською твариною став дикий кіт.
Надсилаю вам цікаві пазли. Складіть їх та дізнайтесь цю дуже цікаву та древню історію.»
– Саме цю історію я хотіла вам розповісти сьогодні. 
Дидактична гра «Знайди пару» (колективна робота дітей)

Рефлексія. Підсумок заняття:
– Де ми сьогодні побували?
– Кому допомогли? Чим саме?
– Що сподобалось найбільше?



1 коментар:

  1. Дуже цікаве заняття, натхнення та творчих успіхів вам Наталія Валеріївна.

    ВідповістиВидалити