КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
«ПОПЕЛЮШКА ПОСПІШАЄ НА БАЛ»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНО-ТВОРЧИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: ознайомити з професією модельєра. Уточнити знання
про процес виробництва одягу. Удосконалювати вміння логічно і послідовно
будувати складнопідрядні речення, зі сполучником «для того, щоб». Ввести в
словник дітей назву професії дорослих – «модельєр», активізувати вживання в
мовленні описових та якісних прикметників, іменників (слів-назв), звертань.
Закріпити знання відтінків кольорів. Прищеплювати інтерес до різних
професій дорослих, збагачувати практичний і теоретичний досвід дитини, надавати
їй можливість самовизначатися, виявляти творчу ініціативу, здійснювати
самостійні вибори, розвивати дрібну моторику, асоціативно-образне мислення,
соціальні емоції та мотиви (співчуття, співрадість, бажання допомогти), вміння
вести бесіду, обґрунтовувати власну думку, спонукати керуватися в спільній
діяльності груповими інтересами, створювати позитивний психологічний клімат та
умови для прояву дитиною емоційної чутливості, стимулювати бажання до творчого
конструювання. Виховувати потребу в нових враженнях, креативність, позитивне
емоційно-ціннісне ставлення до рукотворних предметів, художньої літератури.
ОБЛАДНАННЯ: дидактичні ігри,
іграшка – лялька Попелюшка, іграшки (швейна машинка, праска, 3 манекени),
дитячі ножиці, сантиметрова стрічка, тканина, набір голок, ґудзики, атласна
стрічка, крейда, лінійка, аркуш білого паперу, простий олівець, 2 зайвих
предмети, ілюстрації ( ескізи моделей), кришталеві черевички, корона з
кріпленням для прикрас, аудіо-запис, магнітофон, коробка.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: читання та обговорення казки Шарля Перро «Попелюшка»,
проведення заняття «Збираємось на прогулянку», ознайомлення з властивостями та
видами тканин, проведення дидактичних ігор, сюжетно-рольової гри «Ательє»,
екскурсія та спостереження за роботою швачки, ознайомлення з професіями
закрійника та швачки.
ЛІТЕРАТУРА:
1. Базовий компонент дошкільної освіти / Наук.
керівник А.М. Богуш, (нова редакція). Міністерство освіти і науки, молоді та
спорту України. Національна Академія Педагогічних наук України//ж-л
«Вихователь-методист дошкільного закладу».
2. Ейдетика
як засіб підготовки дитини до школи /Авт.-упоряд. М. Л. Кривоніс, О.Л.
Дроботій. – Х.: Вид-во «Ранок», 2012.
3. Планування роботи за сферами
життєдіяльності. 5-6 років: Осінь / Упоряд. В. Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок»,
2010.
4. Програма розвитку дитини дошкільного віку
«Я у Світі» / М-во освіти і науки України, Акад. пед.. наук України; наук ред..
та упоряд. О. Л. Кононко. – К. : світич, 2008.
МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ: наочні – демонстрація
ескізів та зразків тканин, сюрпризний момент – прихід Попелюшки, показ
виконання пальчикової гімнастики та фізкультхвилинки, обладнання до дидактичних
ігор; словесні – створення мотивації, мовленнєві ігри, проблемні
запитання, вступна бесіда, полілог, розповідь та пояснення вихователя,
вказівка, рефлексія; практичні – мисленнєві, дидактичні і
творчі ігри, виконання пальчикової
гімнастики та фізкультхвилинки,
оздоблення корони.
ІННОВАЦІЇ: прийоми ейдетики, ТРВЗ (полілог),
нетрадиційна робота з казкою, моделювання.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Повідомлення теми заняття:
- Діти, сьогодні я вас хочу познайомити з дуже
цікавою, творчою, оригінальною професією. З професією модельєра. Модельєрами можуть працювати і
жінки, і чоловіки.
- Чи хочете ви дізнатись, як працює модельєр?
Лунає музичний супровід (звук
чаклування та дівочий плач)
Створення проблеми:
- Здається щось відбувається. А хто ж це плаче? (Вихователь знаходить ляльку Попелюшку)
- Діти, у нас гостя. Ви впізнали її?
Вихователь звертається до Попелюшки:
- Добридень, Попелюшко, що сталось? Не плач, краще
розкажи, як ти тут опинилась?
- Попелюшка говорить, що саме збирається на бал.
Фея (її хрещена) вже на чаклувала і карету, і коней, і кучера, і лакея. А зараз
на Попелюшці повинно було з’явитись бальне вбрання. І ось вона тут - у старенькому
одязі, в якому не можна їхати на бал.
- Як ви
гадаєте, що могло статись? (Припущення
дітей)
- Що ж робити? Чаклувати ми не вміємо. Чарівної
палички в нас немає. Як допомогти
Попелюшці, де взяти вбрання для балу?
- Щоб купити одяг потрібні гроші, а в Попелюшки їх
немає. І навіть, якби були, чи змогла б вона за них щось купити зараз? Чому?
- Діти, а як можна отримати одяг на купуючи його в
магазині або не заказуючи в ательє? (Зробити
самим)
- Тож давайте створимо святкове вбрання для Попелюшки власноруч, але для цього вам
треба стати справжніми модельєрами. Бо модельєр – це людина, яка придумує
гарний та красивий одяг і створює його. Тому повинен мати уяву і фантазію,
почуття прекрасного, бути творчим, працьовитим і терплячим в роботі.
- А ви готові стати модельєром?
- Попелюшко, ми знаємо, як ти важко працюєш, тому
сідай відпочинь, а нам час прийматись до справи, щоб ти встигла на бал.
- Для кожної праці потрібні свої інструменти та
матеріали. Спробуйте серед цих речей відібрати ті, які знадобляться, щоб пошити
одяг. Назвіть предмет і поясніть, як його використовують.
Мовленнєва вправа «Нам потрібна…» (діти
підходять до столу і відбирають обладнання, даючи назву та пояснюючи
застосування).
- Свою роботу модельєр починає як художник - зі створення
ескізу майбутньої моделі одягу, тому нам знадобляться ще олівець і папір.
- А ось так виглядають ескізи моделей святкового
вбрання (показ малюнків). Від слова
«модель» і пішла назва професії «модельєр».
- Створивши одяг на папері модельєр підбирає для
нього тканину з ось таких зразків (демонстрація
зразків).
- Спробуйте і ви обрати одяг для балу та підберіть
до нього тканину.
Дидактична гра «Добери сукню для балу»
- Який вид одягу для балу ви обрали? Довгу чи
коротку сукню? Яку тканину підібрали для бальної сукні? (вихователь разом з Попелюшкою милуються обраними сукнями).
- Сукні обрані, тканина підібрана. Діти, ви
запропонували стільки багато гарного вбрання, то може створимо Попелюшці не
одну сукню, а скільки? (Пропозиції дітей
- три)
- А чому три?
Полілог «Це добре чи погано, що в Попелюшки будуть тепер справжні сукні, а не
чарівні? Як це вплине на хід казки?» (Міркування
дітей)
Фізкультхвилинка:
У центрі міста, дітки, є
Гарне швейне ательє.
Йдуть сюди всі знову й знову,
Щоб замовити обнови.
Кроком йде чітким солдат:
«Зшийте форму на парад!»
З мамою прийшла Марічка:
«Чи пошили б ви спідничку?»
Гарний оперний співак
Тут собі замовив фрак.
Тут клієнтів не бракує,
Всі заходять залюбки,
Бо у ательє працюють
Дуже вмілі всі швачки! (Діти виконують рухи за змістом фізкультхвилинки).
- Трішки відпочили, бо далі відбувається дуже
відповідальна робота – розкрій тканини.
- Модельєр повинен бути дуже уважним, щоб не
помилитись. Тож і вам необхідно
розкроїти тканину, тобто знайти деталі майбутніх суконь з тканини, такі
самі по формі, як з паперу.
Мисленнєва вправа «Відшукай деталь»
- Деталі одягу у вас вже є і, щоб швидше допомогти
Попелюшці, знайдіть свої майстерні за
кольором вашої деталі.
- Діти, ви зараз об’єднались у творчі групи
модельєрів, щоб пошити бальне вбрання для Попелюшки, зробити складну і
відповідальну роботу. Назвіть кольори ваших майстерень (Відповіді дітей).
- Переверніть деталь та відшукайте свою частину
роботи за номером деталі.
- Працювати в своїх творчих групах ви будете ланцюжком.
Кожному з вас треба обрати один з двох варіантів, який найбільше подобається і
прикрасити його. Потім створити бальні сукні, передаючи від першого члена групи
до четвертого. Другому і третьому треба з’єднати деталі, а четвертому закінчити
роботу, вдягнувши сукню на манекен для проведення показу. Тож підготуємо до
роботи свої рученята.
Пальчикова гімнастика
У маляток ручки славні,
Хоч маленькі, але вправні.
Ними вміють наші діти
Все так старанно робити:
Сонце гарно малювати,
На сопілочці заграти.
Час прийшов вам, рученята,
Попелюшку виручати.
Творча гра «Маленький модельєр» (під
музичний супровід).
Попелюшка
дякує, захоплюється подарунком. Сукні складають в коробку.
- Тепер у тебе, Попелюшко, є можливість самій
обирати сукні для балу.
- Діти, чи сподобалась вам наша сьогоднішня гостя?
А давайте зробимо для Попелюшки ще й неочікуваний подарунок – скажемо
компліменти, які, мабуть, вона не чула в своєму житті, а наші компліменти
перетворяться у діаманти та прикрасять ось цю срібну корону.
Мовленнєва гра «Корона компліментів» (
«Попелюшко, ти…»)
- Чи все є тепер у Попелюшки для балу? (Немає тільки кришталевих черевичків).
- Ви стільки, діти, сьогодні зробили, тому і я
хочу зробити Попелюшці подарунок (вихователь
дарує кришталеві черевички).
Полілог «Чи варто Попелюшці побажати не
губити черевичок в казці?»
Лунає
звук чаклування.
- Це, мабуть, вже фея кличе Попелюшку.
Попелюшка
дякує дітям.
- А якщо зможеш, завітай до нас, ми знов будемо
дуже раді тебе побачити святково прибраною в вбрання, яке даруємо тобі на
пам’ять.
Підсумок. Рефлексія:
- Як ви вважаєте, чи стали ви сьогодні
модельєрами? Чи потрібна ця професія?
- Чого навчились, дізнались нового?
- Щоб хотіли зробити ще раз?
- Що сподобалось найбільше?
- А найголовніше те, що ви всі сьогодні разом старались
для нашої гості і допомогли їй! Молодці!
Публікація в журналі БВДС http://natalikonovalova.blogspot.com/2016/12/vbrannya-dlya-popelyushki.html
Немає коментарів:
Дописати коментар