2 січня 2017 р.

КОНСУЛЬТАЦІЯ "БАТЬКИ У ВИХОВАННІ КРЕАТИВНОЇ ДИТИНИ"

Батькам необхідна певна майстерність під час спілкування з дитиною, прояв власної креативності, творчості.
А. К. Маркова наводить ознаки творчої особистості дорослої людини, що виділяють у літературі:
*здатність помічати і формулювати альтернативи, ставити під сумнів на перший погляд очевидне, уникати поверхневих формулювань;
*уміння вникнути в проблему і водночас відірватися від реальності, бачити перспективу;
*відмова від орієнтування на авторитети;
*здатність побачити знайомий об’єкт з абсолютно нового боку, в новому контексті;
*відмова від категоричних думок, поділ на біле і чорне тощо.

Творчі здібності батьків необхідні не тільки для забезпечення входження дитини в суспільство. Діти можуть наслідувати креативну поведінку дорослого. На основі наслідування у них може розвиватися уява, творчі здібності, ставлення до життя і людей, вміння займати життєву позицію, розв’язувати складні ситуації, почуття задоволеності власним життям взагалі.
За давніх часів люди вірили, що уві сні людині відкривається її доля. Треба тільки вміти пояснити значення сну. Існували навіть спеціальні тлумачі снів. Багато що вони просто вигадували, але іноді дещо говорили правильно. Все залежало від їх винахідливості.
На Сході розповідають таку легенду.
«В одній країні жив могутній султан. Одного разу він побачив страшний сон, ніби у нього один за одним випали всі зуби. Це вважалося поганою ознакою, і султан занепокоївся. У хвилюванні він призвав тлумача снів. Той вислухав султана і сказав з тривогою:
-- Владико, я повинен повідомити тобі сумну звістку. Ти втратиш, подібно до зубів уві сні, одного за одним усіх своїх близьких.
Таке пояснення розгнівало повелителя. Він наказав ув’язнити нещасного тлумача і покликати нового. Другий тлумач снів вислухав розповідь про сон і сказав:
-- Я щасливий повідомити тобі радісну звістку: ти проживеш дуже довго, довше за всіх своїх рідних.
Володар зрадів і щедро нагородив його за ці слова. Придворні здивувалися:
-- Ти сказав те саме, що і твій нещасний попередник. Але чому того покарали, а тебе нагородили?
На що тлумач відповів:
 -- Ми обидва однаково пояснили сон. Але справа не тільки в тому, що сказати, але і в тому, як сказати. Важливо, з якого боку ми дивимося на речі.»
Отже, дійсно, від того, як людина сприймає ситуацію і весь навколишній світ, залежить її самопочуття і задоволеність від життя. Позитивне бачення також потребує прояву певної креативності, гнучкого мислення і творчого підходу до різних подій.
Для того щоб сформувати у дитини позитивне ставлення до життя, необхідно звернути увагу на це від народження малюка.
По-перше, батьки самі в цьому є прикладом для своїх дітей. Дитина уважно спостерігає за батьками:
як і з ким вони розмовляють;
як ставляться до людей, до роботи, до тварин;
чим захоплюються, що люблять і не люблять;
про що розповідають, якими словами, з якою інтонацією тощо.
Батьки для дитини до 6 років є головними в пізнанні навколишнього світу. Багаж знань, умінь, уявлень дошкільника залежить від того:
про що говорять батьки з дітьми;
як батьки організовують режим дітей;
як і за що заохочують, карають;
як із ними гуляють, які книжки читають, які передачі з ними дивляться або дозволяють дивитися тощо.
Завдання дорослих – допомогти дитині побачити і розкрити навколишній світ і навчити дивитися, пізнавати, вивчати його. Часто батьки через брак часу обмежуються у вихованні дітей покупкою великої кількості іграшок, думаючи, що цим забезпечують розвиток дитини. Так, наочний світ повинен бути різноманітним, але не перенасиченим ,а головне – розвивальним. Дитині необхідно давати можливість спробувати свої сили і здібності в різних видах діяльності, для того щоб вона могла вибрати те, що дійсно зацікавить її і буде приносити задоволення. І не слід забувати, що в цей час дитина потребує підтримки дорослого, його уважного ставлення, часу, турботи, заохочення.
Отже, для того щоб дитина росла вільною, творчою, креативною, дорослому необхідно докласти зусиль.
Поради дорослим:
оцінюйте не особистість дитини, а її конкретні дії, починаючи з позитивного;
пам’ятайте, що дитині подобається творити самій, а не бути засобом досягнення чиєїсь мети;
дитина – це найактивніше створіння на землі, яке не може сидіти і нікуди «не сунути свого маленького носика»;
допоможіть дитині зайти те, що їй дійсно подобається, а не те, що необхідно розвивати в ній вам;
не відмовляйте дитині в ласці, вона потрібна їй, як повітря;
заохочуйте дитину до прийняття рішень, враховуйте її думку;
не бійтеся суперечити дитині, але тоді, коли це дійсно необхідно здійснюється конструктивно;
не забувайте, що ваша дитина теж особистість, вона має право на власну думку і є вашим рівноправним партнером і спілкуванні;
не порівнюйте дитину з іншими людьми, а тільки з нею самою;
спробуйте стати на місце вашої дитини, самому бути де в чому дитиною;
вчіться слухати і чути свою дитину;
поважайте дитину і, якщо ви не праві, не забудьте вибачитися перед нею;
не чіпляйте на дитину ярликів на зразок «Ти невдаха», «Ти неслух», «Ти грязнуля» та ін., навпаки, формуйте в неї позитивне ставлення до себе й адекватну самооцінку;
не забувайте своїх обіцянок, як у заохоченнях, так і в покаранні дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар