15 січня 2017 р.

ВДЯГАЄМОСЯ НА ПРОГУЛЯНКУ

КОНСПЕКТ  КОМПЛЕКСНОГО  ЗАНЯТТЯ 
 « ВДЯГАЄМОСЯ НА ПРОГУЛЯНКУ»
З ПРІОРИТЕТОМ  ПІЗНАВАЛЬНО-МОВЛЕННЄВИХ  ЗАВДАНЬ
ДЛЯ  ДІТЕЙ  СТАРШОГО  ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна

ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про предмети одягу; дати поняття про те, що різний одяг має своє призначення; розширювати знання про головні убори та взуття. Поглиблювати знання дітей про професії людей, які приймають участь у створенні одягу і взуття. Поповнити словник дітей узагальнюючими словами. Вправляти дітей у вживанні в словотворенні зменшено-пестливих суфіксів. Вчити дітей складати речення зі сполучником а та за запитаннями вихователя зі сполучником тому що. Розвивати пізнавальний інтерес до світу оточуючих речей, спостережливість, пам’ять, творче та логічне  мислення, уяву, пояснювальне мовлення. Виховувати повагу до працівників легкої промисловості, допитливість, дбайливе ставлення до речей.
ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації з зображенням професій та процесу виготовлення одягу, обладнання до розповідей, картинки-загадки, заготівка логічної схеми, предметні картинки, картинки до схеми,  зображення пір року, членів сім’ї, людей різних професій та жінок в національному вбранні,  індивідуальні картки, дидактична ігри, текст вірша, фізкультхвилинки та віршованих загадок, ілюстрація-алгоритм.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: спостереження на прогулянці, бесіди, розгляд ілюстрацій.                    

ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь читає вірш:
Увага! Увага! Усі поспішайте!
На килимок ви швиденько сідайте!
Нас, друзі, чекають завдання та гра,
Займайте скоріше місця, дітвора!
Ми про вбрання поведемо розмову,
Про щось цікаве дізнаємось знову.

 Створення мотивації: діти отримують картинки-загадки «Розумним малюкам»
-  У Ведмедика Розумничка був День народження. Гості прийшли з подарунками.
-  Подивіться уважно,чого подарували Ведмедику найбільше? (розгляд картинки)
-  Ведмедик каже, що це його вбрання?
-  А хто ще має  вбрання, крім Розумничка? Як називається вбрання людини? (одяг)
Створення схеми. Повідомлення теми заняття
Вихователь  пише посередині слово «ОДЯГ»
- Чи дійсно Ведмедику потрібне вбрання? Чому?
- Для чого людям потрібен одяг? Звідки він з’явився?
- Назвіть предмети одягу (доповнення схеми предметними малюнками з зображенням одягу: сукня, спідниця, штани, сорочка, светр, куртка, шапка, пальто, шуба та інші – розташовують у вигляді півкола вверху)
- Крім одягу, що ще відноситься до вбрання людини, чим ми прибираємо ноги?
Під словом «одяг» вихователь на схемі пише слово «ВЗУТТЯ» та об’єднує їх спільним колом.
- Назвіть предмети взуття (доповнення схеми предметними малюнками з зображенням взуття: черевички, чоботи, кросівки та інші –  розташовують у вигляді півкола внизу).
-  Поясніть, як ви розумієте, що таке одяг ( відповіді дітей)
-  Правильно, одяг – це вироби з тканини або хутра, які одягають на тіло.
-  Поясніть, як ви розумієте, що таке взуття ( відповіді дітей)
-  Правильно, взуття – це вироби на твердій підошві, які взувають на ноги.
-  Колись у прадавні часи люди не знали ні одягу, ні взуття, тому їм дуже допікав холод. Люди поступово зрозуміли, що їм потрібен одяг. Спочатку вони шили його із шкіри тварин, а потім, коли опанували ремесла прядіння та ткацтва, -- з полотна. З роками люди почали користуватися одягом не тільки для захисту від холоду, а і як нарядом.
 -  Пригадайте назву професії людини, яка шиє одяг.  Правильно, майстер, який шиє та лагодить одяг називається «кравець» (доповнення схеми предметним малюнком)
 -  Діти, а майстер, який шиє та лагодить взуття називається «швець» (доповнення схеми предметним малюнком)
-  Що можна сказати поглянувши на вбрання Ведмедика: він дорослий чи ні, хлопчик чи дівчинка? (розгляд картинки)
-  Правильно, за одягом можна багато дізнатись про його господаря.
-  Тож наступна картинка-загадка від ведмедика:  який буває одяг?
(картинка «Люди»)
Доповнення схеми предметними малюнками «дитячий – дорослий», «жіночий – чоловічий», для хлопчиків та дівчаток (закріплення поняття)

Дидактична гра «Чий одяг» (з предметними картинками)
Діти поділяють одяг на дорослий та дитячий, дорослий – на чоловічий та жіночий, дитячий – на одяг для дівчаток та хлопчиків.
-  Чи змогли б ми з Алінкою помінятися сукнями? Чому? Чому всі хлопчики в шортах, а дівчатка – ні?
Дидактична вправа «Великий – маленький»
-  У дітей одяг і назву має дитячу. Я буду називати одяг і взуття для дорослих, ви – для дітей, тобто зменшено-ласкавими словами:
Куртка – курточка, шапка -- .., плаття -- .., черевики -- .., светр -- .., рукавиці -- ..
-  Ведмедик розумничок ще й дуже охайний та слухняний. Увесь одяг він розподілив за сезоном, як наказала йому мама. Розгляньте наступну картинку-загадку, поміркуйте, який ще буває одяг? ( картинка «Пори року»)
Доповнюємо  схему картинкою «Пори року»
-  Розташуйте і ви одяг по шафам відповідно до пори року. ( площинне зображення шаф блакитного, зеленого, червоного та жовтого кольорів)
Дидактична гра «Добери одяг за сезоном».  Діти розташовують одяг зображений на предметних ілюстраціях. Закріплення поняття: зимовий, весняний, літній, осінній одяг.
-  Давайте подумаємо,чому одяг в різні пори року ми носимо різний?
-  Чому влітку ви не вдягаєте шубу? Чому взимку не вдягаємо на прогулянку тоненьку куртку? Чому взимку вдягаємо хутряну шапку, а не капелюшок від сонця? Який можна зробити висновок? (одяг ми обираємо відповідно до сезону)
-  А чи знаєте ви як правильно вдягатись на прогулянку?
Дидактична вправа «Що спочатку, а що потім» (складання речень зі сполучником А)
-  Що вдягаємо спочатку светр чи шапку… чоботи чи штани… куртку чи светр… куртку чи шарф… носки чи черевички… , коли вдягаємось на прогулянку.
Розгляд алгоритму вдягання на прогулянку
- А ще в людини є вбрання для голови, ми пригадаємо що це за допомогою гри «Додай слово»

У маленької Даринки
Загубилася… (хустинка)
Одягнула дівка Гапка
Рано-вранці нову… (шапку)
Натягнув Панас до вух
Свій новенький … (капелюх)
-  Як назвати одним словом хустину, шапку, капелюх? Введення поняття: головні убори.
                                  Фізхвилинка
Як поїхав мій миленький      ( крокування на місті)
На базар до рідні,
Купив мені черевички,         ( нахили, показувати на ноги)
Ось вони, на мені.
Як поїхав мій миленький      (крокування на місті)
На базар до рідні,
Купив мені спідничку           (руки на поясі, повороти тулуба)
Ось вона, на мені.                            
Як поїхав мій миленький      (крокування на місті)
На базар до рідні,
Купив мені сорочину            ( руки до плечей, розводити руки
Ось вона, на мені.                    в сторони і знов до плечей)
Як поїхав мій миленький      (крокування на місті)
На базар до рідні,
Купив мені хусточку              (нахили голови вправо-вліво)
Ось вона, на мені.
-  Звідки ви маєте одяг? Як одяг потрапляє в магазини?
Розповідь вихователя про виготовлення одягу ( з використанням ілюстрацій та обладнання) 
«Зараз одяг шиють на швейних фабриках та в ательє. Спочатку модельєр створює модель одягу на папері (малює одяг), продумує тип тканини та оздоблення. Потім потрібну тканину привозять на швейну фабрику. Закрійники розкроюють тканину, тобто вирізують деталі (частини ) одягу на тканині. Ці деталі зшивають на швейних машинах у швейному цеху, прикрашають, пришивають ґудзики. Тепер одяг потрапляє до прасувального цеху, де його випрасовують й складають, потім спеціально упаковують. Машини везуть одяг до магазину, де ми можемо його купити.»
- Наступна картинка-загадка від Ведмедика: про що розповів одяг цих людей? (Розгляд ілюстрацій з зображенням народного одягу)
-  Як ви здогадались, що це українки? Коли жінки носили ось такий одяг ? Такий одяг називається народний, бо у кожного народу були свої традиції виготовлення та оздоблення одягу. Але й зараз можна побачити народний одяг. Його вдягають з нагоди урочистих подій, свят та артисти для виступів на сцені. Наш народний одяг  називається український. Як гадаєте чому? Чи відрізняється цей одяг від того, що носимо ми з вами? Наш одяг, у який ми зараз одягнені називається – сучасний.
(доповнення схеми зображенням народного та сучасного одягу; закріплення цих понять)
- Чи однаково вдягнені ці українки? Яка з цих жінок вдяглась до свята?
- Діти , пригадайте, що ви вдягаєте на свята? Як називається такий одяг?
- Правильно, святковий. Чим він відрізняється від буденного? А одяг який ми вдягаємо кожен день, у будні, називається – буденний.                                
Дидактична гра «Назви зайве» 
Діти називають зайве відповідно до своїх індивідуальних карток.
Вихователь показує ілюстрацію з зображенням лікаря, пожежника, повара:
-  Хто це?  Що вам допомогло впізнали професію людей?
Доповнення схеми «професійний одяг» (закріплення поняття)
 Підсумок 
- Поясніть, що називають одягом? А взуттям? Головними уборами?
- Яким буває одяг? (обговорюють створену схему)

Публікація в журналі БВДС  http://natalikonovalova.blogspot.com/2017/11/bibliotekavihovatelya-veresen.html

Немає коментарів:

Дописати коментар