9 січня 2017 р.

МАМИНА РОБОТА

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ 
«МАМИНА РОБОТА»
З ПРІОРИТЕТОМ ПІЗНАВАЛЬНО-МОВЛЕННЄВИХ ЗАВДАНЬ
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна

ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ: узагальнити уявлення дітей про суспільну значимість різноманітної праці матерів. Закріпити уявлення дітей про те, що 8 Березня – Міжнародний жіночий день. Спонукати дітей до складання зв’язних розповідей з власного досвіду за запитаннями вихователя про професію мами та святкування свята 8 Березня в сім’ї. Удосконалювати вміння добирати дієслова, як ознаки дії; слова-дії та прикметники до іменника; утворювати слова за допомогою зменшено-пестливих суфіксів. Вправляти у закінченні речень розпочатих вихователем. Викликати інтерес до прослуховування художніх творів до теми заняття. Заохотити дітей до викладання цифри 8 з різних матеріалів, вправляти в кількісній лічбі предметів. Розвивати пам’ять, мислення, уяву, зв’язне мовлення, дрібну моторику. Виховувати повагу до жінок та матерів, прагнення допомагати їм, радувати своїми вчинками.
ОБЛАДНАННЯ: художні твори до заняття, прислів’я, ілюстрації з зображенням жіночих професій та святкуванням свята 8 Березня, дитяча книжка  С. Михалкова «А що у вас», фішки до гри, дрібні матеріали для викладання вісімки, картинки, мікрофон.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: бесіди, розучування віршів до свята.

ХІД ЗАНЯТТЯ
Організаційний момент: Вихователь показує книжку та пропонує послухати дітям твір
С. Михалкова  «А що у вас?».
Запитання за змістом твору :
-- Про кого говорили діти? Який висновок вони зробили після суперечки? (повторення рядків вірша дітьми).
-- Пригадайте професії мам дітей.
Відповіді дітей, розгляд книжкових ілюстрацій. Повідомлення теми заняття.
 – Які ще жіночі професії ви знаєте? (показ ілюстрацій)

Дидактична вправа  «Хто що робить» (діти добирають дієслова)
(Що робить лікар?... повар?... продавець?... вчитель?... вихователь?... кравчиня?... бібліотекар?... касир?... колгоспниця? та інші)

 Дидактична вправа  «Закінчи речення» (з предметними картинками)
(Що потрібно для роботи лікарю?... повару?... продавцю?...)
-- Чия професія найважливіша? Чому?
Читання оповідання С. Баруздіна  «Мамина робота».
          « -- Ну, Світлано, одягайся. Підемо дивитися мою роботу, -- сказала одного дня мама.
         Вони вийшли у двір, потім на вулицю, спустилися у метро й уже через кілька хвилин були в іншому кінці міста.
           Тут у зелені молодих дерев стояв великий червоний будинок. Мама провела Світланку через залізну браму. Вони пішли по просторому подвір’ю до дверей будинку.
           -- Це що? – запитала Світлана.
           -- Це, доню, фабрика, де я працюю, -- відповіла мама. Коли вони увійшли в цех, Світлана спочатку розгубилася. Вона ніколи не бачила таких величезних кімнат із скляним дахом. Скрізь стояли рядами машини, і всі вони так торохкотіли, що нічого не було чути. Мама підвела дочку до одного верстата. Тут Світланка раптом побачила, як з нього широкою стрічкою тягнулась різнобарвна тканина.
            -- Ось тут я і працюю, -- почула Світланка мамині слова. – Ми виробляємо тканину, з якої потім шиють дітям красиве вбрання.
            Довго вони ходили по цеху, розглядали верстати, великі тюки тканини. Тюки ці самі пливли по довгій доріжці – конвеєру – в сусідній цех. Там їх пакували у папір і вантажили на машину.
           Повезуть цю тканину в усі кінці країни, щоб пошити для дітей багато нового  красивого одягу.»
        -- Де і ким працюють ваші мами? Яку роботу вони виконують?
Читання вірша В. Грінчака  «Мамині руки»
                                         Мамині  руки – щедрі, робочі –
                                         Втоми не знають з ранку до ночі.
                                         Вранці, коли ще усі спочивають,
                                         Сонце, напевно, вони піднімають.
                                         Мамині руки – ніжні і милі –
                                         Воду ранкову з криниці носили.
                                         Діти плескались, діти вмивались,
                                         Сонцю і матері щиро всміхались.
                                         Їх теплотою щоранку зігріті,
                                         Йдуть в дитсадочок усміхнені діти.
                                         Мамині руки – добрі, ласкаві –
                                         Всюди в пошані, всюди у славі.
                                         І на заводі біля верстата,
                                         В полі, у школі – всюди їх знати.
                                         Мамині руки все вміють робити,
                                         Як же нам руки ці не любити?
-- Яку ще роботу виконують «мамині руки» крім своєї професійної праці? Що роблять матусі вдома, в сім’ї?

Дидактична вправа  «Що мама робить» (з сюжетними картинками)
-- Чи ви їм допомагаєте? Як? (з мікрофоном)
Фізхвилинка
Вийшло з хати кенгуру,
Потягнулося від сну,
Вмило ручки, оченята,
Взуло білі чоботята,
Стало квіточки зривати,
Для матусеньки на свято.
-- Як лагідно ви називаєте своїх мам?

 Дидактична вправа  «Скажи лагідно про маму» (словотворення)
-- Які ніжні слова ти говориш, повертаючись до мами?

Дидактична гра «Хто більше добере лагідних слів» (прикметники)
(мама (яка?)… -- діти називають лагідні слова і отримують фішку, потім рахують їх кількість і визначають переможця).
-- Ви знаєте багато лагідних слів, а чи завжди ви себе поводите лагідно, вдячно по відношенню до мам. Давайте це перевіримо.

Дидактична гра «Хитрі запитання»
1. Мама пригощає тебе фруктами або солодощами і говорить, що зовсім не любить солодкого. Як ти зробиш?
2. Ви збираєтесь до дитячого садка. Ти вдягнутий, а мама ще вдягається. Твої дії?
3. Мама прийшла з роботи дуже втомлена. Твої дії?(відповіді дітей)
-- Які ви знаєте мамині свята? (День народження, іменини, Новий рік, 8 Березня, День матері – Всесвітній день, який святкують у другу неділю травня ).
  -- Яке з цих свят найближче для всіх жінок? (показ ілюстрації) Чи готуєтесь ви до свята 8 Березня? Як? Які подарунки готуєте в дитячому садку? А в сім’ї? Кого ще вітають в цей день? З якою цифрою люди купують листівки до свята?
Викладання 8-ки з різних дрібних матеріалів.
-- Чому в народі говорять: «Без матері й сонце не гріє»(заучування прислів’я)

Підсумок: -- Які жіночі професії ви знаєте? Якого сина чи доньку можна назвати гарними?

Публікація в журналі БВДС http://natalikonovalova.blogspot.com/2018/01/publikaci-mamina-robota.html

Немає коментарів:

Дописати коментар