4 листопада 2017 р.

МУКОСОЛЬКА ТА ЇЇ ДРУЗІ - ОВОЧІ

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З МАЛЮВАННЯ
«МУКОСОЛЬКА ТА ЇЇ ДРУЗІ - ОВОЧІ»
ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗПР

 Підготувала вихователь
Коновалова Наталія Валеріївна

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНІ ЗАВДАННЯ: формувати вміння ліпити овочі з цілого шматка солоного тіста після попереднього обстеження натури; користуючись стекою та прийомами розкачування, вдавлювання, загострення та заокруглення форми за зразком та словесною інструкцією дорослого. Розвивати зорове, слухове та дотиково-рухове сприймання, вміння орієнтуватися в способах виконання практичних дій, доводити виконання до кінця, працюючи під час ліплення всією кистю руки та пальцями. Виховувати доброзичливість, бажання допомогти, оцінювальне ставлення до власних та чужих робіт, самостійність в роботі.
ОБЛАДНАННЯ: Мукосолька, кошик з овочами, вірші, солоне тісто червоного, зеленого, оранжевого та коричневого кольорів, стеки, дощечки для ліплення, вологі серветки, заготівки «чубчиків» для овочів.

ХІД ЗАНЯТТЯ

 Створення проблеми: до дітей в гості завітала Мукосолька.
    Звертаю увагу дітей, що їхня гостя  сьогодні сумна. Мукосолька розповідає, що знає одного Гарбуза, в якого дуже багато друзів-овочів. От би їй таких друзів мати.
    Пропоную дітям допомогти Мукосольці: створити для неї друзів, які будуть схожі на овочі, але й будуть водночас для неї родичами.
–  Що б ми могли зробити?
– З чого краще зліпити друзів-овочів для нашої гості? ( з солоного тіста)
– Але спочатку давайте пригадаємо, які ж овочі дозріли на городах.
Читання вірша «Дивина така в природі»
Дивина така в природі:
У бабусі на городі
Різні овочі ростуть,
Розповзаються, цвітуть.
Ось зелені та цупкі
На городі ОГІРКИ.
ПОМІДОРИ чималі
Червоніють на гіллі.
А у гичці БУРЯЧОК
Темний заховав бочок.
Нагодує всіх вона –
Ця КАРТОПЕЛЬКА смачна,
А руденька МОРКВИНА
Містить вітаміни.
Хто її вживає, хвороби не знає.

    Розглядаємо кольорове солоне тісто й визначаємо, які овочі можна з нього зліпити. Діти називають овочі, вихователь дістає з кошика муляжі моркви, огірка, помідора, картоплі та буряка.
    Діти розглядають муляжі, визначають колір та форму овочів, пригадують знайомі способи ліплення: колові та прямі рухи долонями.
– Але перш ніж ми станемо до справи давайте пограємо й уявимо, що до нас на бабусин город завітали непрохані гості.
Фізхвилинка: Зайчата на городі
До бабусі на город   
Забрались зайчата         (Ходьба на місці крадучись).
Ідо моркви нахилились, 
Щоб її зібрати.             (Нахили вперед. Імітація збору).
Та з-за тину на зайчат 
Погляда бабуся              (Нахили тулуба вправо і вліво).
І кричить: «Ось я до вас
Зараз  Доберуся!»            (Погрози лівою, потім правою рукою).
Злякалися зайці, й нумо утікати,   (Стрибки).
До лісочка, до лісочка
Весело стрибати.
Показ та пояснення  нових способів  ліплення: загострення та заокруглення форм; оздоблення помідору, моркви та буряка хвостиками; огірка та картоплі – за допомогою стеки.
– Тепер давайте підготуємо наші пальчики та долоньки до роботи.
Пальчикова гімнастика
Ми капусту порубали,
Свіжу моркву натирали,
Ми капусту посолили,
З неї соку надушили.
Руками імітуємо відповідні дії: різки рухи прямими кистями рук, пальці з’єднані, долоні прямі. Почергові рухи рук до себе і від себе. Пальці стиснуті в кулаки. Кінчики пальців обох рук зібрані разом, імітуємо посипання сіллю. Інтенсивно стискаємо пальці обох рук в кулаки.
Самостійна діяльність дітей. Індивідуальний підхід в ході ліплення. 
Підсумок. Рефлексія:
Організація виставки дитячих робіт. Мукосолька дякує дітям за нових друзів.
– Що ми сьогодні робили?
– Чи подобається вам ліпити з солоного тіста?
– Які з овочів вам було ліпити найцікавіше?
Аналіз дитячих робіт за участю дітей.








Немає коментарів:

Дописати коментар